Fra 6% afdragsfrit til….?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • CorellForfatter
    Indlæg
  • #89464
    CorellForfatter

    Jeg sidder og overvejer at omlægge vores lån som er et 6% fastforrentet afdragsfrit optaget hos Nordea Kredit i juni 2007.

    Restgæld på 2214000 kr.

    Ville det på nuværende tidspunkt kunne betale sig at omlægge til et F1, F3 eller F5 lån eller vente, da man forventer at renten falder yderligere?

    Hvad med den måske kommende Euroafstemning, det ville vel også få renten til at falde yderligere hvis det blev et ja, eller hva?

    Det jeg sådan set godt kunne tænke mig var at begynde at afdrage på vores lån/lavere ydelse så vi kan afdrage mere på boliglån.

    På forhånd tak…

    #134192
    thsvForfatter

    Jeg ville omlægge til F3-lån afdragsfri.
    Og så bruge al min energi på at få afdraget de dyre banklån, som har højere rente.

    #134520
    CorellForfatter

    # thsv

    Tak for svar.

    Har talt med min bank omkring en omlægning af vores lån. Og spurgte i den forbindelse omkring Nordeas forventing til renterne.

    Den korte rente forventer de at den vil være faldende det næste års tid og så svagt stigende men stadig under nuværende niveau.

    Den lange rente svagt stigende.

    Vi overvejer pt en F1 afdragsfrit for at kunne betale så meget af på vores boliglån som muligt. Vi har så fået et tilbud hvor der står at det er et S1 lån.

    Mit spørgsmål er så, hvad er forskellen på et S1 og et F1 lån?

    Corell

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.