Forvaltningskonto

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #197708
    contraForfatter

    Selvfølgelig ved jeg hvad en forvaltningskonto er, og kender udmærket reglerne. Netop derfor mit spørgsmål!:
    Hvad der sker, hvis man vælger at sætte et barns arv, som er et beløb over 75000 ind på en spærret højrentekonto i stedet? Det kan eksempelvis være en livsforsikring eller udbetaling fra en kapitalkonto eller andet, som udbetales direkte og uden om boet.

    #197710
    testForfatter

    Arv til umyndige personer over 75.000 kr skal på en forvaltnignskonto.

    hvis man ikke gør det overtræder man lovgivnigen på området
    "
    § 35. Midler på 75.000 kr. eller derover skal bestyres i en godkendt forvaltningsafdeling, jf. værgemålslovens § 35, stk. 1.

    Stk. 2. Midler under 75.000 kr. skal bestyres i en forvaltningsafdeling, hvis der i forvejen bestyres midler der, eller midlerne må antages senere at blive bragt op på 75.000 kr. eller derover.

    Stk. 3. Hvis midlerne senere bringes under 75.000 kr. og ikke kan antages igen at blive bragt op på 75.000 kr. eller derover, udleverer forvaltningsafdelingen på begæring midlerne til værgen.

    Stk. 4. Består midlerne helt eller delvist i en fordring mod værgen, skal midlerne altid bestyres i en forvaltningsafdeling.
    "

    Så det du spørg om er hvad der sker hvis du overtræder loven? Først og fremmest bliver din disposition underkendt. Du kommer nok ikke engang forbi skranken i banken. Derefter kan der være en direkte erstatnignsansvar relateret til omkostninger og bøde eller hæfte.

    #213928
    AnonymForfatter

    hej

    min søn har nogle penge stående på en forvaltningskonto. Pt er renten så lav, at der ikke tilbydes nogen rentegaranti. Banken anbefaler, at de bliver investeret og har givet sit bud på, hvordan det skal gøres.
    Er der nogle herinde der har erfaringer med at pengene bliver investeret?

    #383107
    hjalmer10Forfatter

    Hej.

    Jeg kan se at flere af debat indlægene er lavet i 2009, 2015 eller 2018. Min søn har været så uheldig at blive bidt i hovedet af vores hund og har så været heldig at få en forsikringssum, som skal på en forvaltnings konto, for hans skyld, så han har penge når han bliver 18. Fint indtil nu. Forvaltnings konti er lavet for at beskytte barnets formue. Også fint. Det der ikke er fint er at tiden er løbet fra de gode hensigter. Vælger man som værge lade pengene være og ikke invistere dem, så bliver de stille og roligt ædt af gebyrer og minus renter. Vælger man at at invistere dem for at undgå dette (gebyrer kan så ikke undgås), så risikerer man at lave fejl invisteringer, da man som almindelig dødelig ikke har skide meget forstand på sådan noget.

    Min pointe er: Forvaltnings kontier blev lavet for at beskytte et barns formue, Og det er så fint. Men sætter man dem på en forvaltnings konto, så er der jo ikke helt så beskyttet alligevel, grundet bankernes vilkår.

    Jeg så at der var en journalist som gerne ville ringes op. Det er dog nogle år siden. Men er der nogle inden for medie verden eller politikere, som måske stikker næsen indenfor på denne side, så vil jeg gerne i kontakt med dem.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.