diskrimere L&S Bank folk der bor i lejebolig??

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89322
    AnonymForfatter

    Jeg lønmodtager og Medlem af Ingeniør foreningen IDA. Da jeg blev medlem fik jeg en reklame fra IDA om et såkaldt IDA XTRA kort der udstedes i samarbejde med Lån og Spar Bank.

    Jeg tænkte nå skidt har ikke brug for kreditten, men et rigtigt plastiskkort så jo bedre ud en det alm. medlemskort i papir man ellers får hos IDA.

    Jeg prøvede deres elektronisk ansøgningsformular og trykkede så send. Så nogen dage efter fik jeg et brev om at de skulle se både lønsedler, årsopgørelse osv. Før de ville gå videre med sagen.

    Krøllen på historien er at jeg har en kollega der også bor i lejebolig og han var udsat for akrurat det samme nemlig at Lån og Spar Bank krævede løndokumentation og Årsgørelsen. Vi har flere andre kollegaer der laver det samme som han og jeg, men de har ejerbolig.
    Disse skulle ikke vise Årsopgørelse eller løndokumentation for at få medlemskortet IDA Xtra. Derfor virker det på mig som om at L&S Bank ikke stoler på folk der bor i lejebolig.
    Jeg er hverken registreret som dårlig betaler eller har gæld op til begge øre.

    Er det korrekt gættet at banken der ellers brøster sig at være den lille mand bank, ikke stoler på folk der lejer deres bolig???

    /Mads

    #132512
    AnonymForfatter

    Hvis du har IDA-Bank for har søgt om en kredit der, så er det jo naturligt nok at se dokumentation – og det uanset om du bor til leje eller har fast ejendom.

    Men det undrer mig at du skal forevise lønsedler m.v., hvis du blot har ansøgt om MasterCardet, da du jo netop er medlem af IDA. Jeg ved, at samtlige LO-Medlemmer kan få et MasterCard med en kreditramme på 8000 kr. uden dok. af nogen art. Selv personer der er røget i RKI får det udstedt.

    Nu er det jo også sådan at der er sket en betydelig kreditstramning i bankerne, men at det skulle have noget med om man bor til leje eller ej tror jeg ikke på.

    Men hvis man har orden i sagerne, så er det jo en fornøjelse at indsende sine papirer til vurdering eller hvad? I de sidste par år har man indtrykket af at bankerne har lånt ud til højre og venstre uden nogen egentlig kreditvurdering, som efter min opfattelse er nok så vigtig for at undgå for mange tab.

    #132514
    AnonymForfatter

    Jeg har skam også orden i økonomien. Men det der undre netop er at de med ejerbolig ikke skulle vise dokumentation. Mens os der lejer skal vise dokumentation for både indtægt og løn.
    Det er jeg mener med diskriminition!

    #132526
    NultopskatForfatter

    Nu er der vist gået inflation i ordet diskrimination…

    Der er jo simpelthen forskel på sikkerheden for lån/kreditter..en ejerbolig tager man ikke på nakken og stikker af med, men bor du i lejebolig, har banken jo ingen sikkerhed…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.