Årets sjoveste regnestykke

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86963
    AnonymForfatter

    Bliv kunde i Amagerbanken og få 3,95% i rente på din lønkonto. Du skal bare samtidig oprette en boligkredit. Så meget scorer du:

    3,95% rente af 10.000 kroner 395,00
    – Skat af renterne 130,00
    – Minimumsstiftelsesprovision 1.000,00
    – minimumstinglysningsafgift 1.500,00

    Gevinst 1 år. -2.235,00

    Allerede efter 8½ år giver det overskud til dig.

    #105034
    AnonymForfatter

    Blir regnestykket ‘sjovere’ ved at gøre det endnu ringere? I så fald er her mit bud på morskaben: Hvis du mindre end lige netop 10.000 på kontoen, så er det samlede rentebeløb naturligvis ringere. Har du mere, så er renten 1/4% hvilket ikke er imponerende. Er de 3,95% iøvrigt ikke blot en ulovlig tilgift?

    Amagerbanken er mere og mere kreativ i deres markedsføring. Køb valuta til overkurs (som i alle banker). Køber du nok (sådan at bankens fortjeneste er stor nok), så sparer du det faste grundgebyr. Det kalder de ‘Gratis valutaveksling’.

    Spørg om et investeringsråd og få morsomt nok anbefalet lige netop Bankinvest (som de modtager mest provision for). Bankens særinteresser i denne forbindelse lyver de om eller går så langt de kan for at holde hemmeligt. Men sådan er det nok i de fleste banker.

    #105036
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke rigtig regnestykket, og hvorfor har du lige valgt Amagerbanken, som jeg selv er kunde i og særdeles glad for.

    Hvis du tager stort set alle andre banker, så har du et endnu større “tab" end 2200 kr, du kommer frem til. Selv den bank i Vestsalling – som de fleste brugere af denne side er så glade for – tager 4000 kr. i oprettelsesgebyr uanset lånets størrelse, og sølled 2,25% i indlånsrente.

    Og den anden bank – som panelet også plejer – at beklage sig over tager vist endnu ikke noget i oprettelsesgebyr, men såvidt jeg kan høre fra andre brugere er det næsten umuligt at få et lån der.

    Det var bare min lille kommentar til et “mærkeligt regnestykke", som når det kommer til alt er særdeles konkurrencedygtigt. Eller kan nogen oplyse mig, hvem der har bedre lånetilbud. Der findes jo nok et par stykker over det ganske land, men det er helt sikkert ikke mange.

    Med andre kan jeg kun anbefale Amagerbanken videre til andre, hvis man da har orden i økonomien.

    #105038
    AnonymForfatter

    Jeg glemte at sige, at jeg ejer 100 aktier i Amagerbanken, og at dette har givet mig en gevinst på over 100% i de sidste par år.

    Og endelig kan du også få den høje indlånsrente på din lønkonto, hvis du køber et par aktier og altså har brug for en boligkredit.

    Men det kan jeg ikke anbefale, for hvad betyder 3,95% på en lønkonto, men mange i panelet går ofte fejlagtigt efter en lidt højere rente på en lønkonto, som f.eks. at flytte til Salling Sparekasse, hvor de så er højere med andre gebyrer. Så det er gyngerne og karusellerne, men det er gudskelov et frit land vi lever i…

    #105040
    AnonymForfatter

    Jeg vil gætte på at ‘Debatfætter’ har valgt Amagerbanken fordi de markedsfører sig med noget der skal se skide-godt ud i overskrifter (3,95% på lønkontoen) men ikke er så godt når detaljer kommer frem.
    For de fleste kræver den gode lønkonto-rente (op til 395 kr pr år) at man ved at tage et lån (dyrere end markedets billigste) har bidraget til bankens indtjening med langt mere end de 395 kr. Hvem er vinderen og hvem er taberen? En GOD forretningsforbindelse er hvor begge parter er vindere.

    Vi der er så heldige at eje over 100 aktier kan selvfølgelig drage nytte af det ekstra aktie-udbytte på 395 kr. oven i en kursgevinst på 53,47% over det sidste år (591,18 -> 907,28) – er resultat der næsten kun er overgået af andre lokalbanker.

    Jeg har også gennem mere end 13 år været en tilfreds kunde, det betragtede Amagerbanken som ‘min bank’. Desværre er tilfredsheden dalet på det sidste. Da jeg således forsøgte at åbne en dialog med banken om netop deres markedsføring blev jeg spist af med ‘Det bestemmer direktionen, men du har naturligvis lov at have din egen mening’.

    #105042
    AnonymForfatter

    Det er jo ikke kun Amagerbanken, der markedsfører sig på denne måde; det gør fakstisk ethvert firma, der lever af sælge sine produkter.

    Men hvem kan oplyse mig en bank, der ikke tager oprettelsesgebyrer m.v. udenover Skandiabanken??

    Det bemærkes, at jeg ikke skal låne, men er bare nysgerrig efter at få det oplyst, og måske kan andre så drage nytte af oplysningen.

    #105050
    AnonymForfatter

    Så moralen er at “bare alle laver vildledende markedsføring, så er det i orden"!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.