omkostninger bankgaranti og mellemfinansiering

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86956
    AnonymForfatter

    Vi har lige købt hus og sidder nu med finansieringen.

    Basisbank stiller en bankgaranti på kr. 3.2 mill skal have 1% i provision – det lyder umiddelbart voldsomt, synes jeg. Endvidere skal vi have en mellemfinansiering på kr. 550.000 til vi får udbetalt proveue fra vores andelsbolig, det koster 3000 kr. i stiftelsesomk. plus 7,34% i rente mod at de får transport i provenuet. For mig ser det også dyrt ud, de har jo sikkerhed for pengene.

    Er der nogen, der ved lidt mere om det her, som kan sige, hvorvidt det er normale priser?

    På forhånd tak.

    Hilsen
    SN

    #105000
    AnonymForfatter

    Skal du betale 1% (32.000) kroner eller 1% p.a.? Hvis det er det sidste og du overtager boligen om 2 måneder bliver beløbet 5.333. Det er stadig dyrt.

    I min andelskasse koster det 3.000 kroner for garantistillelsen, inklusive lånehjemtagelse. Mellemfinansieringen koster 6,5% p.a. uden stiftelsesomkostniger.

    #105002
    AnonymForfatter

    Det lyder som om, at Basisbank er ved at sakke alvorligt bag ud i konkurrencen.

    #105004
    MichaelForfatter

    Det er de både på indlån og udlån efterhånden

    #105016
    AnonymForfatter

    Det er en urealistisk høj pris. Jeg er selv Basisbank kunde og fik samme tildbud på en bankgaranti til 1 % af lånebeløbet + et oprettelsesgebyr på 500 kr. I mit tilfælde løber prisen op på 5500.

    Danske Bank klarer samme serviice til 1000 kr for hele svineriet!!!

    #105020
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar. Har forsøgt at forhandle med Basisbank “Danmarks billigste", det kan ikke lade sig gøre. Desværre kunne vi ikke nå at skifte, fordi bankgarantien skulle stilles. Men har forhørt mig, både Danske Bank og BRF kredit kunne have gjort det meget billigere, så har vi lært det! Og Basisbank skal nok ikke regne med at få meget forretning ud af os mere.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.