Kan man oprette pant i højrente indlånskonto

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88851
    AnonymForfatter

    Som emnet beskriver det.

    Kan det lade sig gøre for at garantere for ydelser, det være sig fremtidige betalinger eller levering af “vareydelser".

    Såvel det private som erhvervsmæssige aspekt har min interesse.

    På forhånd tak for jeres svar/input

    #127248
    MichaelForfatter

    Jeg ved ikke om det er teknisk muligt, men det er næppe særlig brugbart, da man jo uden problemer kan flytte pengene fra kontoen hvorved sikkerheden er væk. Man skal nok nærmere etablere en bankgaranti hvor banken garanterer for betalingen.

    #127250
    NultopskatForfatter

    Selvfølgelig kan du oprette pant i en konto, derved låses kontoen og KUN panthaver kan hæve fra den.
    Michael det gøres da ved handler med fastejendom. Så den praksis må du da have støt på.

    #127254
    MichaelForfatter

    Det er jeg helt klar over, men her opretter man jo en ny konto til formålet. Jeg antog, at spørgeren ville fortsætte med at bruge kontoen. Hvis højrentekontoen låses er metoden jo fin nok.

    #127256
    AnonymForfatter

    Undskyld, skal selvfølgelig være en selvstændig konto, ellers kunne man jo manipulere indholdet af kontoen 😉

    Som i rigtigt konkluderer, skal den selvfølgelig låse i henhold til de betingelser, man bliver enige om 🙂

    Takker mange gange for jeres opfølgning.

    Så tillægsspørgsmålet: Hvordan gør man det i praksis, udover at indhente/studere tilbud på en go’ højrente indlånskonto. Jeg er noget i tvivl om hvordan man skruer det med pant-delen på og hvilke omkostninger, der knytter sig til denne service !?

    Takker igen for de værdifulde indlæg … også dem der måtte komme 🙂

    #127262
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig kan du pantsætte en konto eller et depot ;o)

    #127268
    NultopskatForfatter

    Tjae afhængig af geografien og dit forhold til banken løfter du knoglen og ringer eller smutter en tur forbi bankrådgiveren og forelægger dit ønske…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.