uligehed i danmark

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88808
    AnonymForfatter

    kunne det ikke være rart snart at starte et nyt emne , da rki simpelthen er for stort et selskab at gøre noget ved , er man havnet der om det er selvforskyldt eller ej er der ikke noget at gøre ved det alligevel hvis man ikke kan betale sin gæld . man kunne jo starte med uligeheden i danmark .man kunne jo starte med den berømte skattelettelse på 10 mill til de rige . se nu de lod sig lokke af en skattelettelse på 5000 om året hvis man tjente over 400000 om året den er jo væk i 2009 da de jo nu skal betale 1 % i tvungen opsparing . pensionister fik 980 kr om året og de skal ikke betale den tvungne opsparing , altså pensionisten vandt . er det ikke uretfærdigt . 2pensionister flytter sammen i en 2 værelses lejlighed på 60 kvm , de falder 700 kr om måneden da lejligheden er for lille til to . flytter man i en 3 værelses får man fuld boligsikring .

    #126474
    AnonymForfatter

    opfølgning af forige indlæg . jeg kommer i en lille lovlig spilleklub hvor ejeren selv sidder der 8 timer om dagen og en ansat de andre 8 timer . overhørte en samtale med ejeren og en anden selvstændig om at folk fandme ikke gider arbejde . nu kender jeg den anden ansatte og kender hans timeløn , den er 110 kr i timen om det er vagten fra kl 900 til 1600 eller 1600 til 2300 , om det er hverdag helligdag eller lørdag eller søndag , stadig kun 110 kr i timen . og så tillader han sig at sige folk ikke gider arbejde .min kone og mig selv er førtidspens , hende på grund af nedslidning som hjemmehjælper fra 1981 til 1998 , dengang var det hårdt . jeg på grund af dårligt hjerte og diabetis og angst . jeg søgte revalidering og ville gerne køre mad ud til ældre , men fik at vide at det var en kommunal opgave , havde jeg fået det var jeg ikke havnet på den LEDE pension men idag 56 år gammel er jeg det man kalder færdig . lad os så komme igang med den diskution

    #126476
    AnonymForfatter

    opfølgning af tidligere indlæg . nu mener jeg ikke at dem der er i arbejde ikke skal belønnes for selvfølgelig skal de det . de3t jeg gør er bare at give nogle exembler . men 2 førtidspensionister der bor hver for sig for 3200 om måneden i boligsikring og 4300 skattefrit i invaliditetstillæg . når de flytter sammen får de kun 2200 skattefrit altså mister de 2100 hver . dev sige det koster ca 5500 ialt at flytte sammen . tro mig har selv prøvet det . tænk på hvor mange lejligheder der står halvtomme på grund af de regler . hvis man nu ikke mistede de skattefrie tillæg så prøv at se hvor mange gange 3200 kr staten kunne spare i boligsikring . en anden tin er , riskær snyder og bedrager for flere 100 mill , 2 års fængsel , jensen laver checkbedrageri i sin bank for 20000 kr 1/2 års fængsel , riskær kører stadig i kæmpe store biler , jensen å ikke eje sin ejen knallert uden der bliver pantet i den . der er nok at tage fat på med diskutioner

    #126482
    AnonymForfatter

    Kære fesser

    Jeg tror, at du har overset, at dette ikke er et debatforum for politiske holdninger til ulighed, skat o.lign. Der debatteres om finansielle emner.

    MVH/Nuser

    #126500
    AnonymForfatter

    En del af dine punkter virker mere som noget der burde være en politisk diskussion istedet for en debat om økonomi.

    Desværre kan man jo sige, at I ikke fik forsikret jer mod en ufrivillig afgang fra arbejdsmarkedet. Godt nok koster det en formue men har selv tegnet en forsikring, sæt nu man ikke kunne arbejde mere.
    Dette kan jo så tjene til en opfordring til andre, sørg for at sikre jer mens tid er.

    #126510
    AnonymForfatter

    hej . ja jeg ved godt det er et debatprogram om økonomi , det var også kun for at bevise uligheden i danmark . jeg skrev kun dette fordi jeg mener at penge kun er papir og os der er i rki om det er selvforskyldt eller ej så må det da ikke ødelægge ens liv .

    #126518
    AnonymForfatter

    Har du tænkt på at emigrere Fesser? Pensionen kan du få med til næsten alle lande.

    Men du finder ikke et land som er 100% retfærdigt.

    #126524
    AnonymForfatter

    Nå, jeg blev forstyrret, da jeg skrev på denne tråd sidst.

    Fesser, du skrev på en anden tråd at det er urimeligt at en pensionist får ældrechecken, selvom man en millionformue sparet op i en bolig. Det vil jeg da give dig fuldstændig ret i, da vedkommende jo bare kunne optage sig et lån, hvis pensionen ikke rakte.

    Alle ydelser fra det offentlige skulle være trangsbestemte, og man skulle ikke kunne lave fiksfakserier for at få fat i disse ydelser.

    Det der giver grundlag for sådanne ting er at der gives fradrag for renteudgifer og fradrag for indskud på pensionsordninger.

    Disse 2 fradrag burde afskaffes øjeblikkeligt – mon skattekommissionen ikke også vil foreslå det her i det nye år.

    Og fesser, der skal da nok være nogle 100 hundrede lejligheder der står tomme, fordi nogen ikke vil give afkald på deres offentlige ydelser, hvis de flytter sammen, men det er nu engang billigere at leve 2 sammen i en bolig, så det syntes jeg egentlig er rimeligt nok. Altså at pensionen nedtrappes ved fælles bopæl. Derimod kan en bistandsmodtager, der bor sammen med en millinær sjovt nok godt få sine fulde bistandsydelse.

    #126528
    AnonymForfatter

    jeg skal nok love ikke at skrive mere da der er nogle der mener dette sted er forkert sted at skrive ,men vil lige svare . jeg flyttede sammen med min kæreste som også er førtispens . det kostede os 5000 kr netto , samtidig er min lejlighed på 62 kvm så der mistede jeg 600 kr i boligikring da loven siger den er for lille til to mennesker . hvis jeg var alene og boede i en på 70 kvm ville den være for stor og så ville også blive trukket i boligydelse . jeg ynker ikke for jeg har det godt nok det er bare uretfærdigheden jeg vil vise . jeg er selv i rki og min mening var bare at fortælle folk at de ikke skal føle sig som dårligere mennesker for så er 10 % af danskerne jo dårlige . tak for denne lille debat og ha det godt allesammen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.