bolig lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • pudseren og tegnerenForfatter
    Indlæg
  • #88253
    pudseren og tegnerenForfatter

    hejsa ..
    mig og min bedre halvdel har lejet et hus igennem århus kommune..
    de har sendt os et brev hvor de tilbyder at sælge det hvid vi er interesseret…. vi går i banken og får nyheden om at vi kan låne 950000……….??? med et 6% fastrente lån godt nok har vi gæld… 130000 alt inc. for os begge.. vi har en brutto inkomst på mig 336000 og min bedre halvdel 294000 så i alt 63000…
    vi er blevet rådet til at søge lån andre steder…. men kan det betale sig

    #119668
    AnonymForfatter

    betale sig?, det kan altid betale sig at sammenligne lån på tværs af bankerne, hvis du mener om det kan betale sig at købe istedet for at leje? ja så afhænger det jo af om du tror boligpriserne stiger eller falder..

    #119672
    MichaelForfatter

    950.000 lyder lidt vel konservativt i mine ører. I burde kunne låne i omegnen af 1,3-1,5 mill hvis ellers der ikke er andre faktorer du ikke nævner og såfremt jeres forbrugsmønster er “normalt".

    Men kan man få et hus i Århus for de penge??

    #119680
    AnonymForfatter

    Et par med en indtægt på 630.000 uden børn, gæld og andre belastende faktorer, vil typisk kunne låne omkring 2.000.000. Så enten har jeres bank meget lidt tillid til jer, eller også har I et meget højt forbrug.

    #119692
    pudseren og tegnerenForfatter

    vi har et barn… et normalt forbrug…en bil..vi har ikke noget ud over det sædvanelige… det sjove var at vi har spurt banken da min kæreste var i lære …. der kunne vi også kun låne ca 950000… og der fik hun kun UB.1/3 af det hun har nu….det er derfor at vi undre os..vi har overvejet om vi skulle skifte bank…

    #119700
    AnonymForfatter

    Er grunden til I kun kan låne 950.000 den at huset ikke er mere værd? Hvad skal I give for huset?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.