Gebyrer i Eik Bank / Skandiabanken

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • OBSForfatter
    Indlæg
  • #88109
    OBSForfatter

    Er det bare mig, eller er Eik Bank ved at indføre en hel masse gebyrer for ting der var gratis da det hed Skandiabanken?

    Først var der den med de gebyrfri hævninger på VISA/Dankort som nu ikke længere skal være gratis. Nu ser det ud til at der også er kommet gebyr på f.eks. oprettelse af Boligprioritetslån. Hvis min hukommelse ikke svigter mig, var det gratis før i tiden, bortset selvfølgelig afgifterne til staten.

    Eller tager jeg fejl?

    #117904
    AnonymForfatter

    Det er helt korrekt.

    Jeg er selv kunde der, men er nu igang med at undersøge mulighederne for at skifte bank. Jeg finder mig ikke i at skulle betale gebyrer for den slags, når jeg ordner alle mine egne betalinger o.l. personligt over nettet.

    #117914
    AnonymForfatter

    Jeg var også kunde i SkandiaBanken og nu Eik Bank. Det er sandt, at der ændret en anelse på gebyrerne – men som jeg ser det – ikke ret meget.

    Hævning i fremmed pengeinstitut er totalt gratis i Danmark. Det koster banken selv en del gebyrer, når en kunde hæver i udlandet. De penge skal jo komme et sted fra. Eik Bank har selv forklaret, at det ikke er rimeligt, at de få kunder, der hæver ofte i udlandet, skal dækkes ind på bekostning af langt de fleste andre kunder.

    Til gengæld for denne ændring er gebyret for at have et VISA-kort fjernet – dvs. en besparelse på 150 kr. årligt.

    Gebyrer på lån kender jeg ikke til – da lån ikke lige er min kop te 🙂

    #117918
    AnonymForfatter

    Hvor har du læst at gebyret på visa-kortet er fjernet? Det har helt forbigået min opmærksomhed.

    #117922
    AnonymForfatter

    Hvis du går ind i netbanken – under “Meddelelser" – og så “Besked fra banken" – så ligger der en meddelelse med titlen “Nye forretningsbetingelser".

    Deri er bl.a. nævnt fra 1. juni 2008 (sorry – jeg troede det allerede var gældende) – tilbyder de gratis Visa/Dankort. Jeg går ud fra, at det som andre banker betyder, at årsafgiften forsvinder

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.