Økonomisk uføre

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87962
    AnonymForfatter

    Hej,
    Vi landede med en ekstra regning for istandsættelse af huset, som vi naivt troede vi kunne klare, men som oveni studielån og billån rokker båden.
    Vi ser på muligheden af at låne 80% af bankens vurdering af boligen og øge huslånet.
    Er der andre steder, hvor man kan låne mere end 80%?
    Min mand mener at det koster 50,000,- at ændre huslånet. Han mener også at det vil medføre en udgift at skifte bank. Vi har før skiftet bank uden udgift, men det er måske anderledes når der er et huslån med? Vi er noget utilfredse med vores bank, så vi prøver at undersøge junglen af andre banker og om de kan tilbyde noget bedre.
    Kan man flytte et boligkreditlån? Kan se at andre banker tilbyder bedre renter. Ja, jeg spørger dumt, men har aldrig før været i denne situation.
    På forhånd tak

    #116124
    AnonymForfatter

    jeg ville mene det var gratis at skifte bank den eneste ulempe er jo nok at man skal betale låne oprettelse en gang til… hvilket er forskelligt fra bank til bank.. se under skift bank der må være nødvendige oplysninger..

    der er ikke dumme spørgsmål men kun dumme svar….

    #116126
    AnonymForfatter

    Hej!
    Kreditforeningen yder lån op til 80 % af den vurdering som kreditforeningen sætter huset til at kunne sælges for. Banken yder lån fra 80 % og op til vel omkring 100 % af vurderingen. I enkelte tilfælde ydes der også lån udover 100 % til f.eks. at betale omkostninger med. Hvis der er et ejerpantebrev i Jeres hus koster det normalt kun 1.400,- at få ændret bankens navn. I mange tilfælde er det gratis at flytte pengeinstitut. Omkostninger ved at omlægge lån afhænger at hvilket lån I har på nuværende tidspunkt. Jeg er blevet godt behandlet i Lunde-Kvong Andelskasse – mail: info@lunde-kvong-ak.dk og jeg vil anbefale Jer at tage kontakt hertil for at få en ordentlig gennemgang af Jeres muligheder. Banken er også meget konkurrencedygtig på priserne.

    Hej fra
    Mille

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.