Indlånsrente, ikke papirer!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86811
    AnonymForfatter

    Jeg har 400.000 kroner stående på en alm. indlånskonto, som p.t. giver
    godt 2% p.a.
    Er der nogen derude, der har et råd, så jeg kan få lidt mere i rente?
    Jeg er ikke interesseret i at købe papirer.

    Hilsen
    Søren

    #103732
    NSForfatter

    Af NS

    Hej Søren.
    Placer dine frie midler på konto med 3 mdr´s opsigelse i Søby-Skader-Halling Sparekasse.
    Der får man 2,75 % i rente p.a med halvårlig rentetilskrivning.
    Se: http://www.lokalsparekassen.dk

    Hilsen NS

    #103734
    AnonymForfatter

    Hej NS!

    Tak for dit tip – det vil jeg prøve.
    Hilsen
    Søren

    #103742
    AnonymForfatter

    Hej

    Desværre tager
    Søby-Skader-Halling Sparekasse kun mod lokal/hel-kunder,
    så jeg kan ikke oprette en 3 mdrs. opsi. kto hos dem.

    Har du andre tips?

    Hilsen Søren

    #103744
    MichaelForfatter

    Sparekassen Vestsalling er eneste alternativ, som jeg ser det. De giver 2,25% i rente. Det giver dog kun 1000 kr. ekstra i rente om året før skat, så du bliver ikke millionær af det. Overvej alligevel aktie-investering – med den sum penge er det uklogt andet (medmindre du selvfølgelig skal bruge pengene om 1-2 år).

    Jeg har selv investeret i aktier i nu knap 2 år og har et afkast på ca. 15%. Det er der ingen bankkonto der kan konkurrere med. Du behøver jo ikke investere alle pengene på én gang. Det kræver faktisk ikke så voldsomt mange penge for at komme igang. Mange tror, at man skal have mindst ½ million, men langt mindre kan faktisk gøre det.

    #103746
    AnonymForfatter

    HEJ MICHAEL

    TAK FOR DIT RÅD.
    JEG HAR BRÆNDT FINGRENE MED AKTIER (IT OG SAS), SÅ JEG
    VED SØRME IKKE RIGTIG. ER DER NOGLE AKTIER, DER ER MERE
    “SIKRE" END ANDRE?

    HILSEN SØREN

    #103748
    MichaelForfatter

    Ingen aktie er jo 100% sikker, så der er altid en risiko. Jeg handler typisk i 3-5 forskellige selskaber ad gangen. Herved spredes risikoen.

    #104566
    AnonymForfatter

    I udgangspunktet: ALLE aktier svinger op og ned med markedet. Markedet i DK har generelt været positivt de sidste 8 dage, så 90% af alle aktier har gået op. Tilsvarende når det går ned. Men historisk set er det gået lidt mere op eller ned. Spreder du dig nok (d.v.s.: Har du nok penge til at købe 5-15 forskellige papirer) og venter længe nok, så er der god chance for gevinst.

    Men når du skriver ‘ikke papirer’ med henvisning til dårlig erfaring, så skulle du måske alligevel overveje obligationer. Jeg er pt i køb på 2% ScandiNotes Junior 2011 til ca 95,25. De går osse op eller ned, men i sidste halvdel af 2008 ender de i kurs 100. 2% rente og små 5 % skattefri kursgevinst på 3½ år svarer til ca 2,75% efter skat. Meget højere når du ikke uden at løbe en risiko, og det vil du nok ikke.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.