til mikael

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #112978
    AnonymForfatter

    Sad lige og kiggede på dit indlæg endnu engang for jeg kunne ikke få det til at passe – og det viser sig da også at I “kun" skylder 130.400 – dvs hvis I afvikler det i plejer så vil lånet med uændret rente være færdigt om 52 måneder – dvs lidt over 4 år.

    #113022
    AnonymForfatter

    Hej gode råd
    Nu har jeg altså tabt tråden, hvordan kan vi afvikle vores gæld på 52mdr med samme ydelse??? Den skal jeg lige have skåret ud i pap!!!

    #113026
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jo det kan jeg i hvert fald – lad os regne uden renter for det er lettere, og når renten er det samme på begge lån gør det ingen forskel. Lad os sige at I skylder 100 kroner på to lån, 80 og 20. Hvis i afvikler 10 kroner på et lån på 100 kroner så er lånet væk på 10 afdrag. Hvis du afvikler 5 kroner på hver så er det ene lån væk på 4 afdrag og restgælden på det andet er nu 60 kroner. Det betaler du nu hele afdraget på og er færdig på 6 afdrag – ialt 10 afdrag. Ergo er det ligegyldigt at man har et eller to lån – de samlede afdrag er de samme hvis ydelsen fra det første lån sættes over på det andet lån efter indfrielse af det første lån. (forudsat at renten er ens)

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.