RKI lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • HelleForfatter
    Indlæg
  • #96166
    HelleForfatter

    Er der nogen der ved hvor man kan låne når man står i RKI
    Og skriv kun hvis i kan hjælpe, der behøver ikke komme kommentar der virker nedgørende, for husk at alle kan komme i situationer de ikke selv er herre over

    #230112
    MichaelForfatter

    Det du søger findes ikke

    #230114
    testForfatter

    Og er ikke løsningen på dit problem .

    #231138
    KabazziForfatter

    Familie, venner osv i den dur.

    Ellers er der vist næppe ret mange andre der vil låne penge til en der står i RKI, uanset omstændighederne der har gjort du er landet dér.

    #231154
    HelleForfatter

    Tak, men kender desværre ingen i familie, venner der kan låne

    #231156
    testForfatter

    Helle naruligivs kan man hurtig kommme fra toppen til bunden men er bare ikke noget der bliver bedre af ar man køber det man ikke kan undvære for lånte penge. Rente og gebyre skal jo retur og betales med penge du ikke har,

    #231160
    HelleForfatter

    Hvem siger at jeg har købt noget jeg ikke kan undvære for lånte penge
    Ikke mig ihvertfald
    Der kan være mange grunde til at man er i RKI
    Og det behøver ikke altid have noget at gøre med forbrugsgoder.
    Jeg prøver at finde en løsning, så hvis du kan bidrage med noget omkring dette så er du velkommen til at skrive, men fri mig for forudtagende holdninger til folk det er i RKI

    #231164
    MichaelForfatter

    Nej, der er ikke mange grunde til at man står registreret i RKI. Der er én og kun én årsag: du betaler ikke det du skylder dine kreditorer. Alle andre udlægninger er underordnede og hvis du ikke kan forstå, at yderligere gældssætning blot forværrer din situation ja så er der ingen vej ud af dine problemer

    #231166
    HelleForfatter

    Jo der kan godt være mange grunde, men hvorfor kommentere du på noget som du tilsyneladende ikke ved noget om
    Som jeg skrev i det første indlæg, kommenter kun hvis i kan hjælpe.
    Fuldstændig ligegyldigt svar fra dig

    #231168
    morsdrengForfatter

    Enig med dig Helle i, at alle kan komme i en situation som de ikke selv er herre over og dermed blive registreret i RKI. Til gengæld er man selv herre over om man vil stifte yderligere gæld, selv om man i forvejen har en gæld som man ikke betaler på.

    Ifølge debatreglerne må man på dette forum ikke formidle lån eller andre finansielle ydelser, derfor kan ingen her hjælpe dig. Men at optage yderligere lån er næppe den bedste løsning.

    Det kan i værste fald være et kreditbedrageri at stifte gæld, hvis denne stiftes på grundlag af vildledende oplysninger om væsentlige forudsætninger for gælden, hvilket f.eks. kan være tilfældet, hvis man “glemmer" at oplyse om størrelsen på sine store samlede gæld. Hvis lånet er optaget uden hensigt til at ville betale eller med bevidsthed om ikke at man ikke kan betale, kan der være tale om et strafbart bedrageri. En større ubetalt gæld kan være et moment i vurderingen af, om låntager indså eller burde have indset, at han ikke kunne tilbagebetale gælden. Til gæld er der næppe mange långivere som vil indgive en politianmeldelse, da den ikke vil føre til betaling af deres udlån, men i stedet blot afsløre en lemfældelig kreditvurdering og långivning.

    Når du spørger på et debatforum som dette, må du tåle at høre sandheden, du kan ikke forlange kun at få de svar som du gerne selv vil have.

    #231170
    HelleForfatter

    Fuldstændig urelevant svar
    Jeg har på ingen måde bedt nogen om at formidle et lån til mig og sikke en smørre om kreditbedrageri, hvor kommer den fra
    Jeg har da ingen intentioner om at “glemme”at oplyse noget som helst
    Jeg vil bare gerne samle det et sted, det er da vel ikke noget forkert i.
    Og fordi man står i RKI er man jo hverken dum eller kriminel.
    Og jo jeg kan sagtens tåle sandheden, men nogen kommentere konsekvens på debatter herinde (incl. dig) og de er altid noget så kloge
    Tænker de må have masser af tid og intet liv, håber i kan tåle at høre sandheden, for det må man kunne tåle herinde.

    #231176
    testForfatter

    ja helle du har fuldstændigt ret i at jeg svare dig fordi jeg har alt for meget tid.

    Men faktisk også fordi jeg er så naiv at jeg tror at en råd kan hjælpe dig. Jeg kan sagtens forstå og skriver jo også nettop at man hurtigt kan komme fra top til bud.

    Har selv prøvet et par gange at få tæppet trukket væk under mine fødder.

    Håber du finde en løsning, men jeg tror som sagt ikke på at løsningen er at låne flere penge og beklager at du mit råd så for nærmende.

    #231178
    HelleForfatter

    Det er helt i orden test, det var også mere ang. bedrageri og formidling af lån der irr. mig
    Og du har ret at låne flere penge ville heller ikke være løsningen, men jeg tror stadig på at hvis man kunne få det samlet, ville det være billigere og mere overskueligt.
    For som du så nok også ved, når du har prøvet det, vil man bare gerne have orden på det
    Så tak for dit svar

    #231180
    MichaelForfatter

    Nej, det er på ingen måde billigere at få dine lån samlet hvilket alligevel ikke er en realistisk mulighed. Når kreditor skal fastsætte en rente sker det på baggrund af risikoen ved udlånet og i dette tilfælde er det i sagens natur et højrisikolån og derfor ville renten være meget høj. Der er derfor ingen besparelse så glem nu det her og få betalt dem du skylder på konventionel vis

    #231419
    morsdrengForfatter

    Registreringen i RKI slettes efter 5 år og/eller når kravet er betalt.

    Det kan en gratis gældsrådgiver ikke ændre på, medmindre dennes hjælp fører til at gælden bliver betalt. I øvrigt er det slet ikke en gældsrådgivers opgave at hjælpe folk ud af RKI, men at medvirke til at de får bedre styr på deres økonomi.

    Som udgangspunkt bliver gælden ikke forældet blot fordi registreringen i RKI slettes efter 5 år, og personens gæld vil derfor være den samme efter som før sletningen. At blive slettet i RKI, uden at gælden samtidig er betalet, fjerner kun symptomet, men sygdommen/gælden fortsat består.

    Sletningen i RKI vil gøre det lettere at stifte ny gæld, men hvis gælden fortsat består, vil det være uansvarligt at stifte ny gæld, når man ikke kan betale den gæld man allerede har.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.