Gns. limit på danske kreditkort

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Rasmus RasmussenForfatter
    Indlæg
  • #96151
    Rasmus RasmussenForfatter

    Hej med jer,

    Mit navn er Jonas og skal herefter sommerferien til at skrive en større opgave om digitale betalingsmidler. Jeg er bla. interesseret i at finde information forbrug på kreditkort kontra Dankort i Danmark. Plus evt. om hvor meget den danske forbruger i gns. skylder væk på kreditkort. Idet jeg skal sammenligne det med et tredje land. Er der nogen her som ved hvor man finder den slags information?

    mvh
    Rasmus

    #231136
    KabazziForfatter

    a, og et Mastercard Black giver vel en li
    mit på 500.000 kr. pr. måned. Det er vel imidlertid en “akademisk" snak hvad der er højt og lavt. Det gælder jo om at have noget der dækker ens behov med lidt reserve. Danske Bank der i deres 24/7 pakker har Mastercard med limit på 10.000 kr. kan jeg f.eks ikke bruge til andet end “reserve"( og især efter at de har droppet American Express som ekstrakort) , idet man jo ofte når man kar høbt en rejse eller flyblilletter og hotel allerede er over det beløb. Jeg har selv et par stykker på 30.000 kr. – jeg vil hellere have 2 forskellige på 30.000 kr. hver end et på 60.000 kr. hvis der sker noget med chip eller magnetstribe eller andet koks – om det er en høj eller lav kredit bekymrer jeg mig ikke om. Det er selvfølgelig godt at have lidt ekstra at trække på hvis man som en kollega der måtte en tur på privathospital i udlandet og måtte betale selv før hans pas kunne blive udleveret, da det var weekend og der ikke kunne foretages overførsler fra forsikringsselskabet, da var det godt at have lidt ekstra at trække på sit Mastercard.
    Endelig kommer det vel an på hvilke ekstrafordele der er knyttet til de forskellige kort hvordan man bruger dem og hva behovet er.

    https://danskebank.dk/privat/produkter/kort/visadankort
    https://credit-10.com/dk/

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.