Fair rente på mellemfinansiering?
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Hej godtfolk,
Vi har overtagelsesdato pr. 1/6 på nyt hus.
Vores lejlighed er solgt med overtagelse pr. 1/7.
Vi har mulighed, primært pga. lejlighedssalget, for at ligge en fin udbetaling på ca. 1,5 mio. (købspris hus ca. 5 mio.) – således, at vi ikke vil få banklån i det nye hus.
Nordea Bank kræver imidlertid hele 7,25 % (de startede på 9 %) for mellemfinansieringen 1/6 til 1/7.
Dvs. vores rådgiver har fortalt mig, at der ofte kan gå op mod 2-3 uger ekstra efter overtagelsen, før vi har pengene fra lejlighedssalget?
Dvs. potentielt 15.000 kr. for mellemfinansiering af 1,5 mio. i denne korte periode.
Virker det rimligt nok i jeres ører?
Jeg synes, at det virker ekstremt frækt, at tage så høj rente i denne situation, da der ligger en bankgaranti fra Danske Bank på lejligheden (og dermed 100 % sikkerhed).
For sent, at overveje andre realkredit end Nordea Kredit, men alternativer til mellemfinansieringen er meget velkommet
Vi har lige forhandlet med AL Bank fra 6,5 til 5,5% – Jyske Bank har jeg hørt gående ned til 5%,.