er vivus og netcredit samme firma ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94822
    AnonymForfatter

    Jeg sad og kiggede på nettet af ren nysgerrighed på firmaerne ViVus og netcredit. Firmaer holder til på forskellige addresser, men betingelser, lånebeløb og det man kan låne 4000 omkostningsfrit i 30 dage. De er alle de samme.

    Men de har forskellige cvr numre, hvor vivus er svensk og netcredit er ejet af en person fra Letland .

    Men er det samme firma ?

    #213830
    MichaelForfatter

    To forskellige CVR-numre betyder to forskellige virksomheder. Dog kan de sagtens begge ejes af samme person, men det er for såvidt underordnet.

    I øvrigt skal man holde sig LANGT væk fra Vivus mfl. i samme kategori, men det er vel næsten unødvendigt at sige det – håber jeg.

    #213832
    AnonymForfatter

    Michael, enig med dig.

    Eksistensen af 30-dages firmaerne viser at der er penge i fattige danskere.

    Du fjerner dog ikke problemet ved forbyde disse lån.

    For gør du det, så går folk hen og låner penge af rockere og andre som ikke er omfattet af bankloven.

    Det værste vivus mfl. kan gøre, er at sende dig til inkasso, rki, hvis du ikke kan eller vil betale. Idet de er omfattet af loven.

    Rockere eller lignende kan jo brække benene på dig eller det som er værre.

    Det er min mening.

    #213834
    MichaelForfatter

    Hvis nogen vil låne penge af rockere så gør de det uanset der findes selskaber som Vivus. Rocker-lån er ikke noget tilfældige unge studerende roder sig ud i, men derimod dem der allerede har deres daglige gang i de kriminelle kredse eller er på vej derud. Vivus er heller ikke omfattet af nogen banklov for de tilbyder ikke indlån, men udelukkende udlån. Enhver virksomhed kan uden større sværdslag etablere sig som udlåner, men decideret indlånsforretning kræver et helt andet setup og myndighedskontrol.

    Ja, og i sidste ende kan man aldrig beskytte folk 100% mod sig selv og deres egen dumhed.

    #213838
    AnonymForfatter

    Jeg vil dog helst ikke sætte lighed mellem dumhed, fattigdom og desperation.

    #213842
    MichaelForfatter

    Fattigdom i ordets egentlige forstand findes ikke i DK, men der er mange med dårlig økonomi. Det leder i mange tilfælde til desperation som igen får mennesker til at begå dumheder – eksempelvis låne penge af Vivus.

    Så jo, der er en sammenhæng.

    #213856
    AnonymForfatter

    Hvis man kun færdes på Frederiksberg, men ellers hvis du kommer her over til Jylland. Så kan jeg love du finder fattigdom med stort F. Hvor kommunerne ikke har råd til at give folk den hjælp de ellers har krav på, jfl. lovgivningen.

    #219792
    Økonomia.dkForfatter

    Blot for at slå det fast, så er Vivus og Zaplo begge en del af 4finance – som Skortenmov korrekt skriver – mens Netcredit mig bekendt er en helt anden virksomhed og enhed.

    På deres hjemmeside kan man ligeledes se Netcredit er aktive i Tjekket, Letland etc. Altså lande hvor de to førstnævnte lånefirmaer ikke opererer.

    #219942
    AnonymForfatter

    Enig med Økonomia – og både Vivus og Zaplo har ÅOP over 700 %, hvis man begynder at “forlænge" sit lån.

    Og hvorfor pisse i bukserne? Mangler du 4.000 denne måned skal du have fundet yderligere 4.000 oveni de andre normale udgifter næste måned.

    SPAR OP – LÅN EJ… ikke engang 0-rente lån i Elgiganten mv. som stille suger rådighedsbeløbet væk. Det er en skam det er blevet så let.

    #219946
    VIVUS.DKForfatter

    @Mathlian

    Det er faktuelt forkert at ÅOP blivet over 700% hvis man begynder at forlænge sit lån.

    Tager man fx et lån på 1.000 kr. i 30 dage, som koster 190 kr. for den låneperiode. Dette har en (misvisende) ÅOP på 730%. Forlænger man derefter lånet 12 gange, så koster det i alt 2.280 kr. eller 1.504 kr. efter skat (ved 33% fradrag).

    Er det dyrt? Ja. Men det er ikke det samme som den misvisende ÅOP vi tvinges til at informere omkring. Desuden oplever vi ikke at kunderne gider at forlænge ud i et væk – de er prisfølsomme ligesom i andre handelstilfælde.

    Er der mange kunder der forlænger 12 gange? Nej. Det er langt mindre end 1% af kunderne. Vi ringer ud efter 8 forlængelser og tilbyder gratis afdragsordninger, men oplever faktisk nogle gange at kunderne ikke engang ønsker en anden ordning.

    Jeg siger ikke at det er en super billigt at låne hos fx VIVUS.DK, men det koster det der bliver informeret om meget tydeligt på forsiden – bortset fra at ÅOP og debitorrenten ikke gælder da der er tale om et kortfristet lån. Desuden er første lån gratis det eneste sted i Danmark hvor man kan få et 100% gratis lån. Og ja, det kræver at man overholder handelsaftalen og bruger produktet som det tydeligt er beskrevet.

    Læs eventuelt mere om den misvisende ÅOP: http://finans.dk/live/erhverv/ECE8008419/Kvikl%C3%A5nsbanker-Vi-tvinges-til-at-vildlede-kunderne/?ctxref=ext

    Mange hilsner
    Jens-Ole Kyhl Klitgaard
    Direktør, 4finance ApS (der bl.a. har VIVUS.DK)

    #219954
    AnonymForfatter

    Kan godt se at vivus og netcredit har 2 forskellige cvr numre. Det som dog undre mig at betingelser, minimal og maksimal lånbeløbet er det samme + betingelser.

    #219956
    MichaelForfatter

    Det er fuldstændig ligegyldigt om et Vivus ågerlån koster 200%, 300% eller 700% i ÅOP for man skal entydigt, klokkeklart og inddiskutabelt holde sig LANGT væk fra den slags idioti. At låne penge i 30 dage giver ingen mening overhovedet for har man pengene inden for 30 dage så er løsningen jo så enkel at selv direktøren for Vivus kan regne den ud:

    Vent med at købe det du har kig på!

    Længere er den faktisk ikke. Man skal lade være med at rode sig ud i den slags ligegyldige overforbrugslån. Det fører intet godt med sig ud over unødvendige omkostninger.

    #219958
    AnonymForfatter

    Michael, Jeg er enig i at man ikke skal låne i 30 dage for rejse på ferie til Mallorca eller lignende.

    Hvis man er fattig så kan der komme situationer hvor en person ikke har andre muligheder. F.eks. hvis du har en ekstra regning for varme, vand eller lignende og de ikke vil lade dig afdrage. Og hvis du har en indtægt der så lille du ikke kan få en kassekredit i banken eller tilladt overtræk.

    Så er et firma som Vivus din eneste mulighed.

    #220116
    testForfatter

    problemet at at man skal opbygge en buffer før det går så galt. Ok vil mange så sige det kan man ikke fordi man dag også skal ha dit og dat.

    Nej løsningen er kun at købe det man ikke kan undvære ikke det man har brug for. Nogle mennesker kan leve på en sten. Andre går på kaffebare og køber sandwich selv om de lever på lånte penge.

    Så nej løsningen er aldrig kvik lån løsningen er omtanke.

    #222462
    testForfatter

    Og hvilken interesse har Jensen så i linket?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.