Lån her udenombanken

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94387
    AnonymForfatter

    Har søgt her, men ingen kender til udenombanken.dk ?

    #208696
    MichaelForfatter

    Dyre pantebrevslån med dårlige indfrielsesvilkår i stedet for realkredit eller banklån. Intet nyt under solen

    #209630
    MichaelForfatter

    Husk lige at oplyse hvilke indfrielsesvilkår der typisk er på et pantebrev. Ofte skal der lægges ekstra 10-15% på restgælden for at indfri skidtet. Dermed er et banklån langt bedre der altid kan indfries til restgælden.

    #209634
    NultopskatForfatter

    Jeg hilser enhver ny deltager på realkredit markedet velkommen, for konkurrence er der ikke på det marked i Danmark, der er en spiller, der sætter betingelserne. Så vil du købe bolig udenfor de store byer må du betale kontant.
    Pantebrevslån er altså ikke noget nyt i Danmark, indtil ca. 1992 var et sælgerpantebrev måden at finansiere de sidste 15 % på.
    Til Udenombanken.dk, kunne nok have lyst at investere 50 øre i et pantebrev, hvordan gør jeg..?

    #209636
    morsdrengForfatter

    Når udenombanken skriver, at et lån eller kassekredit kan indfries fra långivers side fortæller mig, at man er uden det store kendskab til den finansielle og juridiske terminologi. En låntager kan indfri sit lån, mens långiver kun kan forlange sit udlån indfriet ved at opsige dette med eller uden varsel. Ved en opsigelse uden varsel er der juridisk tale om en ophævelse af låneforholdet, hvilket kun kan ske pga. misligholdelse af bestemmelserne i bankens almindelige betingelser for udlån. Ved en opsigelse med varsel, skal en privatkunde have et varsel på mindst 3 måneder samt en begrundelse for opsigelse.

    I praksis er det næppe sandsynligt, at et pengeinstitut vil opsige et udlån eller en kredit til en almindelig privatkunde med 3 måneders varsel, hvorimod opsigelse = ophævelse på grund af låntagers forhold er almindeligt forekommende.

    At en pantebrevskreditor ikke kan forlange pantebrevet indfriet er IKKE korrekt. Iflg. bestemmelserne i pantebrevsformular A, kan pantebrevskreditor i visse tilfælde forlange kapitalen indfriet uden varsel, ligesom der kan være aftalt individuelle vilkår for uopsigelighed eller opsigelsesfrist.

    Så hvis vi forudsætter, at et pengeinstitut sjældent eller aldrig vil opsige et udlån eller en kredit til en almindelig privatkunde med 3 måneders varsel, er risikoen for at få opsagt et banklån eller et pantebrev i praksis stort set den samme – det kan kun ved misligholdelse af enten bankens almindelige bestemmelser for udlån eller af (pantebrevs) formular A.

    Så der er ikke meget holdt i udenombankens ovennævnte indlæg.

    #209638
    MichaelForfatter

    udenombanken.dk “glemmer" også at oplyse, at der er et pænt stort kurstab ved optagelse af lånet ud over en dårlig indfrielseskurs. Typisk optager man lånet til omkring kurs 90 og med en dårlig indfrielseskurs oveni passer det fint med de 10-15% jeg skriver tidligere.

    Der er intet nyt i pantebreve overhovedet og det blev ganske rigtigt brugt hyppigt tidligere. Ikke desto mindre er og bliver et banklån at foretrække altid og kan man ikke låne i banken/kreditforeningen, ja så skal man nok slet ikke købe det konkrete hus man nu har kig på.

    #209640
    morsdrengForfatter

    Udenombanken – vi er IKKE enige om noget som helst.

    Som allerede skrevet, er risikoen for ophævelse af banklån, kassekreditter og pantebreve i tilfælde af misligholdelse stort set ens. Og derfor er dit foranstående indlæg om den større risiko for bankers “indfrielse" af banklån eller kassekreditter noget forfærdeligt sludder, da et pengeinstitut næppe vil opsige et engagement med en privatkunde i andre tilfælde end misligholdelse.

    Hvis man mener sig kvalificeret til at formidle pantebrevslån er det mindste man kan forlange, at man har styr på terminologien og afstår fra at reklamere på en debatside som denne, hvor reklamer og formidling ikke er tilladt.

    #387771
    tras745Forfatter

    Jeg ved ikke om det er relevant for nogen, men jeg har super gode erfaringer med Simpel Kredit hvor min søster og svoger lige har fået huslån til et sommerhus. Deres ÅOP på pantebrevslånet var vist 8,5%, så det er selvfølgelig stadig kun, hvis man ikke kan låne i bank og realkredit – men billigere end vi troede det ville være at gå udenom banken.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.