Lån og SKAT

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94191
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Står her og er lidt i tvivl om man kan trække mobillån fra i SKAT. Har haft 30 dages lån hos Mobillaan. Da jeg snakkede med dem i telefonen fortæller de, at hos dem hedder det ikke rente udgifter men bare en afgift alt efter hvor meget man låner. Kan det trækkes fra og hvordan skal man så beregne det?

    Hilsner

    #205576
    AnonymForfatter

    Hej,

    Du kan ikke få fradrag for gebyrer eller afgifter i forbindelse med lån.

    /Thomas

    #205578
    thsvForfatter

    “Hvis du optager et lån eller får en kredit, hvor løbetiden er fastsat til under to år, kan du trække etableringsomkostningerne fra i skat."
    Den gængse mening er ellers en anden, jvf. ovenstående.
    Så hvis gebyret kaldes stiftelsesprovision og løbetiden er under 2 år er der fradragsret for stiftelsesomk.
    Sakset fra:
    http://penge.dk/article/169448-husk-skattefradrag-pa-laneomkostninger

    #205580
    AnonymForfatter

    Hej igen,
    Mange tak for svar. thsv vil det sige, at vis jeg har taget et lån på eks. 3000 kr. og stifelses gebyret er 450 kr, så kan de 450 kr trækkes fra i skat?

    #205582
    testForfatter

    Tjo det er jo nok for meget forlangt at du selv læser linket. Der var meget mere at spare ved ikke at ta de åndssvags små lpn der rent økologisk er at sidestille med dummebøder.

    Husk at trække fra i skat betyder at du skal opgive det som rente udgifter og kun hvis du har betalt dem og de ikke er indberet af den du har lånt ved .

    I linket stå der også at man skal spørge dem der giver lånet om det kan trækkes fra. Det har du gjort og de siger nej så svaret må stadig være nej.

    #205584
    thsvForfatter

    http://www.mobillan.dk/

    Tæt på at ligne bondefangeri at opkræve et gebyr på 475 kr for at låne 2.000 kr i 30 dage.

    Jeg mener bestemt at sådant et oprettelsesgebyr for et lån med en aftalt løbetid på 30 dage kan trækkes fra på selvangivelsen.

    Hvorfor ikke få en kassekredit i banken? Der er renten kun 10-15% for et helt år!

    #205594
    MichaelForfatter

    “Hvorfor ikke få en kassekredit i banken? Der er renten kun 10-15% for et helt år!"

    Svaret på det spørgsmål er enkelt: Folk der falder for mobillån og andet lort i samme dur kan ikke regne.

    #207432
    AnonymForfatter

    Er det kun mig der mener at mobillån bør forbydes? Det gør jo dumme og uovervejede lån SÅ meget nemmere at lave.

    Og vi ved alle hvem der er den typiske målgruppe og som “falder i". Det er godt med frihed og muligheder som forbruger, men den kan godt blive for stor. Mobillån er i hvert fald ikke positive for gælden og privatøkonomien hos mange unge danskere.

    #207448
    HalliHalloForfatter

    Ja, der er mange ting man kan forbyde, John N.

    Det kunne f.eks være flekslån og afdragsfrie lån, som mange har knækket halsen på.

    Dit indlæg er i øvrigt præg af at være populistisk.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.