Danaktiv

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93958
    AnonymForfatter

    Jeg blev i år 2010 registreret i hos rki for et lån på 10.000 og blev inberettiget for 14.000 som jeg så har betalt af på med 400 kr om måneden lige siden. Ville så gerne ud af rki og betale rest beløbet så jeg ringede til danaktiv og fandt ud af at jeg nu skyldte dem over 17.000 kr. Hvilket vil sige at jeg har inbetalt over 18.000 men mit rest beløb er stadig over 17.000. På experian kan jeg se jeg bliver slettet hos rki den 19.05.2014.
    Mit spørgsmål lyder så på, vil det sige at jeg med nuværende afdrag aldrig kommer ud af dette lån og at jeg om 10 år ender med at skylde meget mere end de 17.000 og hvad sker der når jeg bliver slettet hos Rki om 6 måneder. Bliver jeg så indberettiget igen af danaktiv og ender med aldrig hverken at betale min gæld og aldrig kommer ud af rki med mindre jeg finder de 17.000-18.000 på en kiste bund som er tom?

    #202250
    MichaelForfatter

    Din historie stemmer ikke. Hvis du bliver slettet d. 19/5-2014 må du nødvendigvis være blevet registreret d. 19/5-2009 og ikke i 2010 som du påstår. En RKI-registrering står i max. 5 år.

    Hvis du har betalt 18.000 kr. med 400 kr/md må du have betalt i 45 mdr. Hvis din restgæld er steget med 3000 kr må renten have været noget der ligner 40% ??!!

    Hvorfor opdager du først dette nu? Du må da have modtaget nogle årsopgørelser eller så skulle du i det mindste kunne se din samlede gæld på Skats årsopgørelser. Du må da vel have opdaget, at dine ydelser ikke engang dækker de løbende renter?

    #202252
    AnonymForfatter

    Undrede mig nemlig også selv over dette med de 4 år men her er en 100% kopi af hvad der står på experian:

    Registreret den 30.06.2010
    Videregivet fra den 30.06.2010
    Slettes den 19.05.2014
    Indberettet beløb Kr. 13.271
    Fundament Frivilligt forlig

    Og ja fik dan aktiv til at sende mig en opgørelse og der står at jeg betaler over 320 kr i rente om måneden. Oven i det kommer en plus forsikring jeg tegnede på 25 kr om måneden og et administrations gebyr på 25 kr. Er bare sikker på at jeg aftalte med fogedretten at min gæld ville være betalt d 19.05.2014 men måske har jeg bare været blank og naiv og pågrund af man var total utilpas ved at sidde der i et kryds forhør at jeg ikke hørte ordentligt efter hvilket er min egen fejl.

    Men syntes bare det er vildt at de må tage så meget i renter. Det fremgik ihverfald ikke klart at jeg med 400 aldrig ville kunne betale den gæld på de 10.000. Og at jeg egentligt bare betaler renter til danktiv for evigt med mindre jeg hæver beløbet betydeligt for at have en chance for at blive gældfri hos dem.

    #202254
    AnonymForfatter

    Og jeg tænker at kan det være med rki registreringen at dan aktiv har sørget for at jeg bliver slettet inden de 5 år er gået således at de kan pålægge mig yderligere 5 år i rki for den samme gæld da gælden jo ikke er blevet betalt endnu selvom jeg betaler afdrag på den?
    Der står jo hos rki at man ikke kan blive tilmedt rki for den samme gæld efter 5 år.

    #202256
    MichaelForfatter

    Det hænger stadig ikke sammen. 320+25+25 = 370 kr. Du betaler 400 kr/md – altså kan din gæld ikke vokse.

    Under alle omstændigheder må du jo sætte afdraget i vejret. Der er ikke andet at gøre og gælden er trods alt yderst begrænset.

    #202262
    HalliHalloForfatter

    xylene, en så lille gæld er da ikke noget at klage over, den er snart ude af verden.

    Hvis du en anden gang bliver hevet i fogedretten, så skal du da ikke føle dig utilpas og føle at du sidder i et krydsforhør, da dommeren jo er neutral. Modpartens advokat prøver ganske rigtigt at presse dig lidt for at få dig til at betale gælden, men det skal du bare ignorere.

    Der er nok løbet nogen ekstra omkostninger på sagen, når du har været i fogedretten efter sikkert først at have indgået et frivilligt forlig, som jo ikke må være overholdt, så det er nok ikke renter alt sammen.

    #202270
    AnonymForfatter

    hmm takker for svarerne og ja er nok bare lidt skuffet over at jeg har betalt så mange penge som bare er gået til renter. Og hallihallo har overholdt det forlig der blev lavet i fogedretten og har betalt de 400 kr hver måned over betalings service så alt fra den dato er rene renter og er sku for højt. Klart man skal betale fordi man ikke har betalt sit lån i den første omgang men at man betaler næsten 19.000 og overhovedet ikke er kommet videre med afviklingen af sin gæld syntes jeg er svineri…
    Men lesson learned og må bide i det sure æble og starte forfra med at betale afdrag i et størrere omfang så jeg har i det mindste kan se at gælden bliver formindsket og til sidst ude af verden.

    #202312
    AnonymForfatter

    I 2008 skete der en skade i min daværende lejlighed som forsikringen ikke ville dække. Derfor måtte jeg ud og låne de 15000 kroner som ville koste og udbedre fordi forsikringen ikke dækkede. Da jeg på tidspunkt var SU, så ville min daværende sataner af en bank(Jyske Bank) ikke oprette en kassekredit på trods af jeg aldrig havde trukket min konto over eller havde et stort pengeforbrug.
    Fordi som sagde, at Jyske Bank skam ikke lånte penge ud til folk på overførselsindkomst, hvilket SU selvfølgelig er. [Og tror det eller lad være, men det var den besked Jyske Bank gav, og er overbevist om at det var fordi jeg 2 år tidligere sagde nej til et flex-realkreditlåns tilbud fra min dengang Bankrådgiver, og derfor havde han set sig gal på mig].

    Derfor var den eneste mulighed for at jeg kunne skaffe pengene(jeg kunne overskue dengang) var at låne dem hos Danaktiv, hvilket jeg fortryder idag. For jo mere jeg betalte gælden af, desto flere tilbud kom der ind af døren om jeg ikke ville låne pengene (som jeg havde betalt af) igen. I sommeren sidste år lykkedes mig så endelig at betale lånet helt ud.

    Men derefter blev de (Danaktiv) ved med at sende deres blodsugende åndsvage lånetilbud. Derfor måtte jeg tilsidst have fat i CPR-registret, så jeg fik Danaktivs abonnement på mig i CPR-registreret tvangsslettet, så de ikke kan sende mig flere tilbud, og er siden flyttet til anden adresse, så de aldrig kan komme til at mig flere tilbud!

    Derfor kan jeg kun advare mon Danaktiv, idet de er ligesom en narkopusher, idet de forsøger at lokke dig til at være i gældsfængsel hos dem resten af livet.

    #202320
    HalliHalloForfatter

    DuroDane1999:

    Det er jo ikke noget nyt i det du plaprer af dig, har været diskuteret meget grundigt tidligere i en anden tråd.

    Jeg kan dog oplyse, at mange er meget glade for den service DanAktiv yder, da kunden så ved at de igen kan låne.

    Stort set alle finansieringsselskaber anvender samme fremgangsmåde, ligesom mange banker også gør det.

    De lever jo ligesom af at låne ud.

    #203076
    AnonymForfatter

    kan også kun sige dan-aktiv har mega renter..

    jeg skylder dem 26.275kr .men pga mistet job (arbejdsskade som trækker langdrag ) kan jeg kun

    tilbyde dem 500 pr.måned .så får jeg et frivilig forlig som siger betal 500kr pr måned

    i 120måneder. undtagen sidste ydelse som skal andrages 21.495 kr

    samlede kreditbelød 26.275kr
    renter i forløbet 54.284kr
    beløb til betaling 80.995kr

    så de vil ha jeg skal betale renter i 10 år.og skylde stort set det samme ,da man jo skal betale 21.495kr i sidste ydelse…

    men har tænk mig af betale de 26.275kr inden for et par måneder..

    men det er da logik når de er så grådige af folk giver dem fingeren når giro kortet kommer

    hilsen anden77

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.