Kreditstatus.dk = færre udlån?? og Amerikanske tilstande?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93747
    AnonymForfatter

    De som låner penge udenom banken har som regel en tendens til at forsøge at låne i et eller flere kreditselskaber. Derfor tænker jeg at efter at databasen kreditstatus.dk blev oprettet, så må selskaber som Ekspresbank, Ikano og Nordea Finans jo have set et fald i antallet af låneansøgninger? For det er jo de selskaber som førhen har tilbudt lån og kreditkort uden krav om at se hverken lønseddel eller årsopgørelse.

    Noget andet er hvorfor tilslutte sig Kreditstatus.dk hvis man allerede kræver lønseddel og årsopgørelse af kunderne? Jeg kan nemlig se at GE Money Bank Danmark har tilknyttet sig kreditstatus.dk og de kræver som det står beskrevet på deres hjemmeside alle lønseddel og årsopgørelse for at ville vurdere om en kunde kan få deres kontantlån eller Acceptcard/Mastercard. GE Money bank må jo ikke anvende Kreditstatus til markedsføring, idet ifølge kreditstatus må den kun anvendes i forbindelse med oprettelse af nye arrangementer eller udvidelse eksisterende. Så det undre mig lidt at de knytter sig til kreditstatus?

    For håber da virkelig ikke at Experian og deres partnere pønser på Amerikanske tilstande, hvor hvis lad os sige at jeg har kreditkort hos Entercard til 16.9% i rente, at jeg så får et tilbud fra Ikano Bank eller GE MoneyBank at de kan tilbyde mig en højere kredit til en mindre rente?

    Hvad tror?

    #199176
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor spørger du? Har du ikke en kredit i EnterCard, hvor du for nylig er blevet kreditvurderet med succes?

    #199182
    AnonymForfatter

    HH,

    Det er blot en generel betragtning om de ændrede vilkår på det danske marked, og jeg ikke håber at Vi får Amerikanske tilstande.

    #199186
    HalliHalloForfatter

    Amerikanske tilstande? Det tyder da netop på konkurrence, hvis et konkurrerende selskab tilbyder bedre vilkår, eller er der noget jeg har misforstået?

    Selvom du skal forelægge lønsedler og selvangivelse, så kan der jo være en “smart" person, der søger alle steder samtidigt, og får derfor måske et lån på et forkert grundlag.

    Ja, jeg ved det ikke, men kunne da være en grund til at begrænse evt. tab mest muligt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.