Dankort

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87233
    AnonymForfatter

    Jeg er lidt (meget) uvidende om dankort. Må man have flere dankort? Altså eksempelvis benzinkort – der kan man få et kort til ethver selskab. Hvordan er reglerne for dankort – jeg har (er igang med ) at oprette en konto i en ny bank. Hvis jeg nu ønsker at beholde begge banker – hvad så med dankort til begge konti?

    Venligst

    JB

    #107090
    MichaelForfatter

    Ja, du kan have dankort til hver eneste bank i landet hvis du har lyst.

    #107104
    AnonymForfatter

    Mange tak for oplysningen. Problemet med min manglende viden omkring flere dankort opstod, da jeg læste på en banksite, at min nuværende dankort skulle indleveres ved skift af pengeinstitut? Men det er vist kun i den situation hvor banken skal ordne overførsel af konti. Så tak for oplysningen Michael – og rigtig god påske 🙂

    #222858
    peter holm larsenForfatter

    Det er ikke helt korrekt svar. Flere pengeinstitutter kræver man har sin NemKonto tilknyttet til banken for at udstede et Dankort og en enkelt at du er ansat i banken for at få et Dankort.

    Men du kan normalt få flere Dankort i samme bank.

    #222948
    peter holm larsenForfatter

    Har ringet rundt til 5 pengeinstitutter ( ikke repræsentativt udvalgt) og de vil kun oprette et kundeforhold som hovedregel hvis man har hovedbankforbindelsen hos dem, hvis man vi, havde et dankort.

    Tror Michaels påstand er uden hold i virkelighedens fakta. Har iøvrigt også været i kontakt med bank der kun tilbyder indlån og slet ikke tilbyde dankort eller andet kort.

    #222958
    thsvForfatter

    Så er PHL igen ude på tynd is!

    1) Hvorfor i alverden genoplive en mere end 10 år gammel tråd?
    2) Og hvordan var det nu med Nemkonto i 2006, der var reglerne da helt anderledes end nu!
    3) Jo da, man kan let have et Dankort i flere banker, det har jeg selv, begge er endda med Visa, så noget værre vrøvl PHL lukker ud.

    Men ikke overraskende fra manden der mener at 70% af 36.000 Euro er ca. 150.000 kr, det korrekte svar er ca. 187.600 kr, lidt afhængig af hvilken kurs man bruger.

    #222970
    morsdrengForfatter

    Det er desværre ikke første gang PHL genopliver gamle tråde. Han har tidligere givet en ikke særlig troværdig forklaring på hvorfor.

    Han koketterer ligefrem med, at han har søgt aktindsigt hos Finanstilsynet, for at finde ud af hvilket PI der gav en høj indlånsrente, fordi den pågældende debattør ikke ville oplyse gam navnet på det pågældende pengeinstitut.

    Noget sådant er ikke kun misbrug af retten til aktindsigt men også misbrug af det offentliges ressourcer til helt private og uvedkommende formål.

    Hvad er der galt?

    #222980
    thsvForfatter

    Sikke tavs PHL blev i denne tråd, en undskyldning fra tossen ville være passende.

    #222994
    morsdrengForfatter

    Prøv at læse tråden “Hvorfor blev kunder ikke spurgt da kreditstatus blev indført?"

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.