Valutakurs ved hævning på kreditkort

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87099
    AnonymForfatter

    Jeg har undret mig over hvordan kursen bliver beregnet til brug for en hævning i udlandet fra en dansk konto. Jeg har kontaktet JyskeBank hvori jeg er kunde, og spurgt, men de kan ikke fortælle det. Jeg mener jo at banken til enhver tid bør kunne oplyse til hvilken kurs man får overført penge hvis man ønsker dette…

    Er der nogle der ved hvordan dette beregnes for andre banker, når nu jyskebank ikke selv ved hvordan de gør?

    #105816
    ThomasForfatter

    Skandiabanken beregner nationalbankens kurs + 0,5% ved overførsel til udlandet. Ved hævning i automat +1% i europa og 1,5% udenfor europa (det sidste er det samme som forex i danmark).
    Jeg har heller ikke kunne få oplyst kurserne i jyske bank, hvilket er uacceptabelt.
    Thomas

    #107208
    b341022Forfatter

    Du skal blot bede om reglerne for Visa-Dankort. Heri fremgår hvilke kurser, der omregnes til, noget med + 1-2%

    #107212
    AnonymForfatter

    Der er forskellig afregning på Visa og på MasterCard (kreditkort).

    Afregning på Visa foregår til Nationalbankens kurs. Banken beregner sig der ud over et kurs tillæg på 1-2%.

    Afregning på MasterCard foregår til MasterCard kurs, som MasterCard ikke selv præcist kan definere. De fleste banker skriver fejlagtigt, at det er Nationalbankenskurs der benyttet ved afregning på MasterCard, hvilket ikke er tilfældet. Desuden fortæller de fleste banken heller ikke omkring et yderligere kursmarkup, som MasterCard beregner sig ved afregning i udlandet. Kun enkelte banker i sektoren oplyser omkring dette i kortholderreglerne. Banken beregner sig der ud over et kurs tillæg på 1-2%.

    #107416
    AnonymForfatter

    Det er ikke banken som sådan der beregner sig tillæg med mindre det overstiger 1% (så er der kommet procenter til banken ;), det er PBS.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.