Gratis Dankort til danskerne!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86880
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige gøre jer opmærksom på en hel ny hjemmeside – http://www.gratis-dankort.dk – hvor du kan tage initiativ til indsamling af e-mails imod gebyret på Dankortet. Der skal bare én kunde fra hver bank i Danmark til at sætte hjulene i sving. Lad nu græsrødderne komme til – og handling afløse brok!

    Sagen er mere speget end røget – men tilbage står at vi er blevet lovet et gratis Dankort – og det har andre besluttet at tage fra os.

    Det må vi protestere imod.

    Det er let – et par klik – og din bank er oprettet – og dine kunder-kolleger kan begynde at sende støtte e-mails

    Med venlig hilsen
    Søren Nørgaard
    http://www.gratis-dankort.dk

    #104368
    AnonymForfatter

    Jeg har også lavet nogle sider, hvor man kan kræve ind.
    Gratis mælk
    Gratis transport
    Fri bar
    Nul skat
    Gratis acceptcard
    Gratis ferie.

    Når I har skrevet Jeres e-mail sælger jeg adresserne for 50 øre stykket.

    #104370
    AnonymForfatter

    Hehe 😉

    #104404
    AnonymForfatter

    Lige en lille beretning til jer alle omkring det nye gebyr på dankortet.

    Aftalen omkring de 50 øre, er en aftale mellem butikkerne og bankerne, hvilket vil sige, at butikkerne nu skal betale 50 øre af de 1,25 det koster bankerne hver gang et dankort bruges.

    At de så vælger at sende gebyret videre til deres kunder er vel ikke bankernes problem. De første 5000 transaktioner er desuden gratis hvilket faktisk fritager 75% at alle handlende i Danmark. Tror I de fravælger gebyret, Ikke alle i hvertfald – Så det er rimeligt hyklerisk, men typisk dansk!!

    Ret derfor jeres vrede mod butikkerne og ikke mod bankerne. Alternativet til dankortet er vel meget værere. Hvis udenlandske betalingskort skulle erstatte det, kommer der mere end 50 øre på i gebyr.

    #104406
    AnonymForfatter

    Ingen tvivl om at mange butikker slår plat på Dankort-gebyret. Kan man have tillid til butikker som tager 2.50 kr. for en plasticpose tli 40 øre?

    MEN det er en hel anden kamp! Og jeg kan meget nemmere vælge butikker fra – det er meget mere besværligt med banken.

    OG tilbage står et løfte om GRATIS Dankort – som alle banker nu løber fra. Det er løftebrud – og det er NETOP DET vi protesterer imod. Og det skal bankerne forholde sig til.

    Vi har som forbrugere STOR indflydelse, hvis vi vil have det. Og jeg synes vi skal kræve at “det gebyr-uvæsen" som raserer landet stoppes. Sådanne omkostninger må indarbejdes i prisen – i såvel banker som i butikker!

    Ellers frygter jeg vi kun har set toppen af isbjerget!

    Og løfter holder man!

    Jeg respektere at mange kan have andre holdinger – men det er altså vores udgangspunkt på http://www.gratis-dankort.dk

    mvh
    Søren Nørgaard

    #104408
    MichaelForfatter

    Hvad er forskellen på at betale gebyr og betale lidt ekstra for varerne??

    Iøvrigt: Hvis du er utilfreds med mange gebyrer i din bank, så SKIFT DEN DOG UD!! Det er faktisk ikke så besværligt som du giver udtryk for.

    #104410
    AnonymForfatter

    Hej Michael!

    Du har helt ret – det er en mulighed – men nu hylder jeg altså demokratiet – og jeg henvender mig til min bestyrelse. Jeg synes det er mere rigtigt end “bare at skride"!

    Jeg synes en pris skal indkludere alt – og så skal man ikke efterfølgende pålægges flere omkostninger. Det ender jo med at blive en ekstra “Erhvervsmæssig Moms".

    Og – ærlig talt – så HAR jeg allerede betalt for Dankortets omkostninger via den lave forrentning der gives på indlånskonti og den højere rente der er på udlånskonti.

    mvh
    Søren Nørgaard

    #104412
    MichaelForfatter

    En bank er en forretning – ikke et parlament. Eller du diskuterer måske også med kassedamen i Brugsen og kræver varerne til samme pris som i Netto??

    Så igen: Skift bank – det er bla. derfor dette herlige website findes. Du kunne jo f.eks. skifte til en af internet-bankerne, hvor du kan hæve gebyrfrit i samtlige DK-automater og så betale kontant i butikkerne. Jeg har i indeværende år kun brugt mit dankort i en gebyr-butik én eneste gang, så det kan altså godt lade sig gøre at slippe for gebyrer.

    Jeg har aldrig forstået de mennesker, der ukritisk holder fast i den samme bank hele livet. Handler de samme mennesker også kun i én og samme dagligvarebutik? Køber de kun én bestemt type sko? Køber de kun ét og samme bilmærke hver gang? osv osv

    #104414
    AnonymForfatter

    Der er ikke tale om et løftebrud, men om at en 20-årig aftale er udløbet. De første 20 år skulle kortet ikke koste noget, og nu er der lavet en ny aftale.
    En aftale som giver forretningerne mulighed for at opkræve gebyret hos forbrugeren, hvilket de gør.
    Problemet er blot, at forretningerne ikke vil stå ved aftalen og forsøger at bilde forbrugerne ind at de blot opkræver FOR bankerne, men det er jo løgn, da de opkræver til sig selv for at dække deres udgift.

    #104418
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    I mit tilfælde er min bank en Andelskasse – som jeg ejer en andel af! Derfor!

    Og jeg synes ikke det gør noget at man er loyal overfor hinanden – bank og kunde! Det slår mange banker vist nok på, gør de ikke?

    Men ellers forstår jeg fint dine argumenter!

    mvh
    Søren Nørgaard

    #104420
    AnonymForfatter

    Der er bare ikke lavet nogen aftale med mig som bankkunde.

    Jeg kan f.eks. også let blive enig med min nabo A om at min nabo B skal rydde vores fortov for sne. Jeg skal bare lige huske at invitere nabo B med til snakken!

    Og jeg ved godt at butikkerne deler ansvaret med bankerne for at gebyret ender på min konto i kredit!

    Jeg mener bare ikke at aftalen mellem banker og butikker er god nok når vi som forbrugere gøres til sorteper!

    Længere er den ikke!

    mvh
    Søren Nørgaard

    #104428
    AnonymForfatter

    Butikkerne gør kunderne til sorteper….Ikke bankerne….

    Hele debatten er vanvittig…..Vi har det mest eminente betalingssystem i hele verden. Både banker og butikker sparer massive omkostninger på den konto, derfor er det vel også rimeligt at begge parter betaler deres del af omkostningerne ved systemet…..Bankerne 75 øre og butikkerne 50 øre pr. transaktion.

    Hvis en butiks husleje stiger, skriver de jo heller ikke huslejegebyr på kundernes kvittering. Hele det mediecirkus som pressen og for den sags skyld http://www.gratis-dankort.dk fører mod bankerne er jo tåbeligt….

    #104442
    AnonymForfatter

    Man kan selvfølgelig også diskutere om det er en aftale.
    Der er tale om en lov, som blev vedtaget i forbindelse med indførelse af dankortet, og jeg er ret sikker på, at du sammen med dit dankort har fået udleveret tilhørende regler, blandt meget andet indeholdende henvisninger til lovgivningen. Dermed har du accepteret et tilbud om brug af dankort, og juridisk set har du så indgået en aftale med din andelskasse.

    #117062
    AnonymForfatter

    hej jeg kan ikke komme ind på gratis dankort hjemme side

    #117074
    AnonymForfatter

    Betaler du gebyrer for Dankort Tonny?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.