Samle lån / Større rådighedsbeløb

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Michael KristiansenForfatter
    Indlæg
  • #96317
    Michael KristiansenForfatter

    Hej,

    Vi står i den situation at gerne vil finde en bolig at købe i nær fremtid.
    I den forbindelse har vi nogle lån som vi afdrager samlet med for ca. 10.000 kr. om måneden.
    ved den hastighed er vi færdig om ca. 2 år.
    Vi har en samlet gæld på 220.000 kr.
    Banken fortæller at de gerne vil være med til at hjælpe med bolig, HVIS vi kan fremtrylle 140.000 kr. til at smide ind på vores forbrugslån, for at frigøre ca. 6000 kr. af vores afdrag. Vi har de 5% som det kræves til udbetaling til bolig.

    Her er mit spørgsmål så: Ville i samle lånene til et, for at få frigjort nogle penge, mod at lånets varighed forlænges (bliver lidt dyrere grundet tilskrivning af renter/omkostninger)

    Vi spurgte banken, som sagde at det skulle vi ikke for gælden ville belaste os. Så Banken mener at vi skal hive 140.000 kr. op fra …..?? og at vi ikke skulle bruge udbetalingen til det…..

    Og bruge de 5% i udbetaling til afvikling af gæld, ville jo gøre at vi skulle bruge 3 år på at spare dem op igen.

    Jeg tænker at det giver bedst mening at samle lånene og så bruge det rådighedsbeløb som er frigjort til yderligere afdrag på lånet indtil vi finder en ny bolig?

    Det skal nævnes at vente 2-3 år er ikke en umiddelbar løsning, da vi bor hos forældre for en kortere periode.

    Hvad tænker I ???

    Pft for hjælpen:-)

    Michael

    #231403
    testForfatter

    Synes du skal gå en tur retur banken og diskutere det med dem. Gælden er er problem uanset hvor mange bider den er delt op i.

    I skal også ha til en udbetaling .

    Lej en lejlighed til i har råd til ar købe en bolig.

    #231404
    KrisserForfatter

    Det at samle lånene giver ikke i sig selv nogen besparelse. Hvis nogle af jeres lån har en væsentlig højere rente end hvad I kan samle dem til, kan der i teorien være en rentebesparelse. De omkostninger et nyt lån medfører skal dog modregnes i denne besparelse.

    HvisvI ikke er i stand til at afvikle et større beløb som krævet af banken, er jeres eneste alternativ formentlig at finde en lejebolig i en periode.

    #231408
    MichaelForfatter

    Det fremgår jo ret så tydeligt, at I ikke har økonomi til et boligkøb. Man kan ikke låne til en bedre økonomi. Betal gælden, spar op og herefter kan I kigge på ejerboliger. Indtil da er lejebolig eneste løsning

    #231750
    LarsVinterForfatter

    Jeg tænker, at økonomien vil være for skrøbelig til et boliglån. En løsning kan være at forhandle med dine kreditorer, måske de kan hjælpe jer med en løsning, så I kan blive hurtigere gældfrie. Du kan også forsøge at samle dine lån med en bank, hvis du vil samle din gæld. Jeg brugte denne side, da jeg skulle have samlet to forbrugslån og et gammelt kviklån, der trak nogle høje renter. https://www.xn--lnio-qoa.dk/samlelaan

    vh Lars

    #231754
    testForfatter

    Husk at lars vinter sagtens kan være en helt anden og bare en der har interesse i at man klikker på det link. Al den der samle lån går tit bare ud på at skore de 750 kr de vil ha fir en kredit vurdering

    #231755
    LarsVinterForfatter

    Hej nej, jeg tænkte bare at det måske kunne være en hjælp… jeg ved jo ikke hvor meget trådstarter ved om at samle sine lån.

    #231756
    thsvForfatter

    Gæld 220.000
    Afdrag = Ydelse? på 10.000 kr om måneden
    Og I bliver gældsfrie på ca. 2 år, lyder som om renten er pænt lavt på de lån.

    Find en billig lejebolig og bo der i de 3 år det tager at afdrage gælden og skabe en ny opsparing til ejerboligen.
    Hvis I har noget af opsparingen tilbage efter at I er flyttet kan I med fordel indfri den del af lånene, der har den højeste rente.

    Og husk at forbrugslån kun er lån af jeres fremtidige forbrug, lær at spar op til det I ønsker jer, det giver en langt større glæde og man undgår den dumme og dyre gæld.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.