konkurs

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95162
    AnonymForfatter

    Hej. Kan I svare mig på hvordan jeg skal forholde mig. Har lånt penge af trustbuddy som nu er gået konkurs, var røget videre til danske inkasso da jeg ikke kunne overholde betalingerne. Har ikke hørt noget ang mit lån, Danske inkasso oplyser dog at de venter på kurator finder ud af den videre proces, men jeg stadig skal indbetale det mdr afdrag.

    Er det rigtig at jeg skal det, eller skal jeg vente på jeg høre fra kurator, oplyste de mig om jeg ville på et tidspunkt?-

    Mvh Jette

    #218688
    AnonymForfatter

    Hej Jette

    Har du modtaget information om, hvor vidt fordringen er skiftet til Danske Inkasso fra Trustbuddy inden Trustbuddy’s konkurs?

    Fordringen bortfalder mig bekendt ikke og jeg vil mene du skal betale den – anmod evt. om saldokvittering for dine indbetalinger så du har dokumentation for dine afdrag.

    #218742
    peter holm larsenForfatter

    At en debitor går konkurs ændre principielt intet – virksomheden er reelt den samme og dermed er din betalingspligt over konkursboet uændret.

    Er der andre der skal overtage fordringen skal du have meddeles herom fra debitor dvs fra konkursboet. Har du intet hørt så skal nu naturligvis om med frivigende virkning til dem.

    Men hvis du er til inkasso, hvorfor vil du så nu til at betale afdrag pludseligt – når de går konkurs – giver absolut ingen mening!

    Hvis du ikke kan betale må du forsøge at lave en betalingsordning evt med delvis eftergivelse – kan du ikke opnå dette – kan det være meget risikabelt at betale af hvis du har anden gæld, hvad du må have – da du risikere at begå skyldnersvig.

    Så ingen betalingsordning med dine kreditorer – stop med at betal.

    #218744
    HalliHalloForfatter

    Der har lige været en lang tråd om samme emne for 3-4 uger siden, så vil anbefale at du læser den igennem, Jette Larsen.

    Trådstarter hed vist “Finansidioten", hvis jeg husker ret.

    #218754
    morsdrengForfatter

    Med spørgsmålet til om fordringen er “skiftet" til Danske Inkasso inden Trustbuddy´s konkurs, mener forfatteren sandsynligvis, om fordringen er blevet solgt til Danske Inkasso? Hvis dette havde været tilfældet, skulle skyldner have været underrette om, at dennes lån/gæld var blevet solgt/overdraget til Danske Inkasso. Dette nævner trådstarter intet om, så mon ikke gælden blot er blevet taget til inkasso af Danske Inkasso på vegne af Trustbuddy.

    Naturligvis bortfalder gælden ikke blot fordi långiver er gået konkurs og skyldner er derfor fortsat forpligtet til at betale gælden.

    At opfordre skyldner til at anmode om saldokvittering for at kunne dokumentere sine løbende betalinger er en misforståelse. Saldokvittering er den kvittering som en skyldner får, når han enten har betalt det sidste afdrag/har betalt gælden fuldt ud eller den mindre del af gælden som han skal betale ifølge en akkord med kreditor.

    HUSK, at brug af diverse fagudtryk – og især ikke forkert anvendelse af samme – ikke nødvendigvis betyder, at man har den fornødne og tilstrækkelige viden på området.

    Din fodnote til samtlige dine indlæg “HUSK, at ingen uvildig rådgivning er uvildig" tyder på, at dine indlæg ikke er skrevet i din egenskab af privatperson, men tværtimod i forbindelse med din tilknytning til en virksomhed som er erhvervsmæssig aktiv på området. Læs i denne forbindelse debatreglerne.

    #218760
    AnonymForfatter

    Prøver lige igen, kan godt se det var lidt rodet det Jeg skrev. Jeg er røget til Danske inkasso i august 2015 fordi jeg ikke overholdte betalings aftalerne med trustbuddy i sin tid ( Danske inkasso og trustbuddy har et samarbejde ) Danske inkasso har jeg afdraget et mdr beløb til siden august 2015, kontaktede dem så her i Januar omkring jeg ikke kunne overholde den mdr afdrag denne mdr og fik så denne mail jeg har vedhæftet nederst i denne tekst.
    Mit spørgsmål er så om jeg stadig skal afdrage hver mdr som jeg har gjort ind til nu ( for pengene går vel ikke til trustbuddy nu hvor de er gået konkurs ) eller om jeg skal vente med at afdrage mere, til jeg evt selv høre fra den svenske kurator eller Danske inkasso hvad der sker med min sag ligesom Danske inkasso venter svar fra den svenske kurator? Håber det lidt nemmer at forstå nu

    Hej Jette.

    Vi takker for din mail, som vil blive behandlet snarest. I forlængelse af trust buddy abs konkurs, er den svenske kurator i øjeblikket ved at fastlægge den videre proces for håndtering af trust buddy inkasso sager. Da vi pt afventer kurator, kan der medgå en længere sagsbehandlingstid end sædvanligt. Såfremt din henvendelse vedrøre indfrielse af den udestående fordring, vil vi snarest kontakte dig så dit udstående kan blive udlignet.

    Mvh danske inkasso

    #218772
    AnonymForfatter

    Morsdreng:

    Jeg skrev saldokvittering i ental og flertal af indbetalinger samt for spørgerens afdrag som dokumentation – jeg kan godt se, at den kunne have været præciseret. “Saldokvittering for at der er indbetalt og afdraget gælden."

    Min “signatur" er en opfordring til at man altid skal få en ekstra vinkel og være skeptisk/kritisk.
    Jeg har selv været udsat for “uvildig" rådgivning, der ikke var uvildig – siden har jeg været skeptisk i forhold til det objektive – min signatur vækker din skepsis – det tager jeg som en delvis succes, om end jeg ikke vurderer, at du har behov for at blive påmindet om det.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.