Muligt hussalg..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • DyskalkuliForfatter
    Indlæg
  • #96205
    DyskalkuliForfatter

    Hej,
    Vi er lidt nysgerrige, har betalt lidt af på vores hus, og det er samtidigt steget en smule i værdi, og vi ville derfor kunne gå ud med 5 % til næste hus…ihvertfald i teorien. Bortset fra huset og knap 60,000,- i su lån (begge ville kunne ryddes ved salg) har vi ingen anden gæld. Vi har en husstandsindtægt på knap 700000,- og to børn, et rådighedsbeløb på 15-17,000,-. Er det helt ude i hampen at overveje salg? Jeg synes jeg hører kollegaer snakke gang på gang, om at de får afslag på at få lov til at låne til anden bolig….og er der nogen, der kan give os et slag på tasken om hvad vi evt. kunne låne? Når jeg forsøger at taste lidt ind på forskellige modeller, får jeg forslag om ca. 2 mill, og det tænker jeg nok passer meget godt, vi vil selvfølgelig helst under det….Vi ville også gerne skifte bank, hvis vi kastede os ud i projektet og have en anden type lån – et hvor vi afdrager på hovedstolen og renter samtidigt, men, det er en jungle for os.

    #230578
    testForfatter

    Ikke helt sikker på hvad du igrunden spørg om. Et afdragsfrit lån ha er en relativt dyr fornøjelse. Ingen kan gi dig er bedre svar ind de boligberegnere du finder på netet ind en egentlig kreditvudering hos banken. Jeg ville nok mere tænke sig der skal være gode grunde for at skifte bolig. Der koster hurtigt, 100.000 bare at sælge et hus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.