Rentefrit sælgerpantebrev

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • SteenForfatter
    Indlæg
  • #96202
    SteenForfatter

    Jeg har et spørgsmål angående hushandel, som ønskes finansieret 100% vha. sælgerpantebrev.
    Kan sælger og køber selv bestemme renten på et sælgerpantebrev – og evt. lave det helt rentefrit, eller er der en “mindste rente" ift. skat ?
    Vil det blive betragtet som en gave at udstede et sådan lån, hvor, der for låntager er en stor besparelse ift. at låne pengene til “markedspris" andre steder.
    Det skal siges at køber og sælger ikke er i familie.
    Er der evt. andre ting man bør være opmærksom på ved en sådan handel.
    Jeg håber i kan hjælpe mig at få svar på disse spørgsmål.
    Mvh. Steen

    #230550
    testForfatter

    Det kan jo også betragetes som en gave selv om det ikke er familie,. Uanset om det er en gave du er ved at give eller en reel handel skal du ha en advokat på. Det er den kort af den lange forklaring. Han eller hun kan gi dig den rigtige rådgivning ud fra din situation. Islr hvis det ikke er tænk som en gave er det vigtigt. Gave afgiften er jo stadig et meget billigt hus .

    #230552
    morsdrengForfatter

    Juraeksperten.DK har svaret.

    Problemet er risikoen for beskatning af kursgevinst.

    #231198
    Daniel Andersen (3)Forfatter

    Det ville jeg helt klart vende med en advokat, De fleste foretager en uvildig vurdering af din sag inden taxameteret tæller.

    Personligt har jeg god erfaring med https://www.nemadvokat.dk/boligadvokat/ De har hjulpet mig et par gange nu og service osv er altid i top.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.