Banklån ind i realkreditln

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Bobby JForfatter
    Indlæg
  • #96146
    Bobby JForfatter

    Jeg har et banklån på 150.00p og at afdragsfrit realkreditlån på 850.000 kr. Fra nov 2015.

    Banken mener godt jeg kan få lagt dem sammen efter en ny vurdering, men af den foreløbige beregning kan jeg se det vil koste 30.000kr bare at omlægge til et tilsvarende lån (og det skullle 150.000 kr større).

    Hvor meget kan jeg ca spare ved at vente et år eller indtil der er gået 5 år ?

    #229918
    testForfatter

    På omkostninger ved øvelsen? Nok ikke noger. Ja det ee dyrt at ha gæld og lave alle disse omlægninger

    #229922
    thsvForfatter

    Er der tale om et F5-lån?
    Disse lån er simpelthen det værste bras at tilbyde boligejere, da en låst rente i 5 år er dyrt at komme udaf, selv ved de lave renter vi nu har set i en del år.

    Dit lån kan indfris til de 850.000 kr ved refinansiering i 2020, hvis der er tale om et F5.
    Så jo, der kan spares en hel del af de nævnte 30.000 kr gælden vil stige, når man ikke skal betale op mod 2% i overkurs for at komme ud af lånet.

    Du kan jo forsøge at maksimere afdraget på boliglånet eller evt. blot få dette omlagt til under de 80% evt. som prioritetslån.

    Jyske F1 koster under 1% i rente selv som 2. prioritet, men oprettelsesgebyr på 6.500 kr er jo pænt meget for et lån på kun 150.000 kr, hvis du kan afdrage dette på f.eks. 5 år.
    Husk her at de 6.500 + 1.660 kr i tinglysning for nyt pant svarer til at du skal spare over 12.000 kr i renter.

    Dine lån er mao. i underkanten til at omlægninger kan betale sig.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.