Penge til min kone i udlandet til køb af bolig

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Spock123Forfatter
    Indlæg
  • #96018
    Spock123Forfatter

    Hejsa,
    – er der nogen der kender til hvordan man bedst kan gøre følgende (og hvorledes evt. skatteregler er):

    Jeg er dansk og bosiddende i København, og har fast ejendom som er betalt ud.
    Min kone er brasiliansk og bosiddende i Rio. Jeg tilbringer en del tid i Rio som følge heraf (vi har fælles barn), og vi ville gerne have en større lejlighed i Rio.

    Nu er spørgsmålet:
    – lejligheden bliver i min kones navn, men må jeg overføre penge til hende som hun kan bruge til hjælp?
    Vi taler størrelsesorden 2 mio DKK.

    Med andre ord: må jeg – eller kan jeg – overføre 2 mio kr til hende?
    Jeg har også selv en bankkonto i Brasilien – kan jeg evt. overføre pengene til mig selv og derfra til hende?

    Det er vigtigt at pointere at pengene er til hjælp for min kone – det er HENDES bolig, jeg ejer intet i Brasilien.

    Håber nogen kan hjælpe, jeg er lidt på bar bund mht hvad jeg kan gøre.

    Mvh Lars

    #228878
    peter holm larsenForfatter

    Synes bestemt du skal kontakte en professionel skatterådgiver – forvent ikke nogen i et forum som dette kan besvare hvorledes skattereglerne er mellem Brasilien, da din kone forventelig er både skattepligtige i Brasilien og Danmark. Men du har på den rette måde forventelig gode muligheder for st overføre de 2 mio. kr. skattefrit til din kone.

    Men der kan muligvis være udfordringer og andre forhold i skal tage med i vurderingen, da i ikke har fllles bopæl – også evt senere i livet.

    #228898
    Spock123Forfatter

    Hej Peter,
    – tak for det – det vil jeg gøre.

    Ja, jeg ved godt der kan være “komplikationer" ved ikke at have fælles eje, og det kan da også være det kunne være en løsning at købe noget sammen.

    Mvh Lars

    #230108
    TorbForfatter

    Hej Spock

    Jeg har lidt de samme overvejelser, da jeg har planer om at gifte mig med en brasilianer og måske få et barn sammen snart. Vil meget gerne holde kontakt ift, hvad du får af svar. I øvrigt tænker jeg også, hvad der ville ske med den bolig i tilfælde af, at I skilles senere hen.

    VH Torben

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.