Gruppeliv

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Morten1101Forfatter
    Indlæg
  • #96002
    Morten1101Forfatter

    Hej. Jeg vil høre om det kan være rigtigt at min bank, Danskbank. Ikke vil godtage at min kone og jeg er dækket ind, hvis en af os dør, igennem vores pensions selvskab. Vi skylder, efter et boligsalg, 500.000kr. I banken. Som vi betaler 10.000kr af på om måneden. Vi er dækket ind ved død igennem vores pensions selvskaber, min kone: 800.000kr. Og jeg; 1.200.000kr. De bad om noget dokumentation for dette. Men har afvist det alligevel, selvom de fik det på skrift fra pensions selskaberne. Mvh Morten

    #228658
    morsdrengForfatter

    Når i skylder banken 500.000 kr. efter salg af bolig, vil banken naturligvis have sikkerhed for sit tilgodehavende og her er livsforsikring og kaution de eneste muligheder, når i ikke længere ejer fast ejendom eller andre værdier.

    Teoretisk kan banken acceptere at få pant i de livsforsikringer som er indeholdt i jeres pensionsordninger, naturligvis forudsat at de kan pantsætte og at banken accepterer øvrige vilkår. Men hvis I ikke kan overbevise banken om, at dette er tilfældet, er det ikke noget at gøre. Pengeinstitutankenævnet kan hverken pålægge en bank at udlåne penge eller at tage en bestemt sikkerhed, men en henvendelse til bankens klageansvarlige kan måske løse op for sagen.

    MEN da banken allerede HAR lånt jer pengene, er det meget begrænset hvad den kan gøre jer, hvis I ikke kan eller vil tegne andre livsforsikringer end dem i allerede har. Men det bør være den sidste løsning, da den indeholder et moment af “højt spil,"

    Anmod derfor i første omgang banken om at præciseret skriftligt, hvorfor den ikke er tilfreds med de tilbudte forsikringer og tag så sagen derfra.

    #228660
    Morten1101Forfatter

    Mange tak for hurtig svar! Jeg vil se hvad der sker hvis vi klager over afvisningen af vores pensions selvskabs livsforsikring…

    #228662
    morsdrengForfatter

    Nej, få først bankens skriftlige forklaring og klag bagefter

    #228664
    Morten1101Forfatter

    Okay det vil jeg gøre…

    #228666
    testForfatter

    Og havd er det så banke kræver af jer? Det synes jeg ikke fremgår at dit skriv

    #228668
    Morten1101Forfatter

    De har ikke skrevet hvorfor vi ikke kunne nøjes med vores pensions livsforsikring. Men det vil vi høre om nu…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.