Nordea – 3.000,- i gebyr ved indfrielse af andelsboliglån. Rimeligt?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • fletfletForfatter
    Indlæg
  • #95990
    fletfletForfatter

    Hej!
    Jeg har solgt min andelsbolig og Nordea har oprettet en “boligskift"-konto til mig. Der går købssummen ind og så kan man ligesom se hvad der er tilbage når lånet er betalt osv.
    De vil have 3.000 i gebyr og efter have spurgt dem er svaret; “Gebyret på 3.000 kr. er for vores arbejde med sagen og ekspedition af ejerpantebrevet."

    Lånet er på 950.000,- og købssummen er godt det dobbelte.

    Er det et rimeligt gebyr? Hvad arbejde ligger der i “ekspedition af ejerpantebrevet"?

    Bedste hilsner,
    Morten.

    #228544
    testForfatter

    fremgår det af deres prisliste eller er det et specifikt tilbud du har fået?

    Det er blevet meget moderne at diskutere hvad der er rimeligt. Bankens gebyr skal dække den tid de bruger på opgave inkl diskussionerne med dig. Udgifter til drift at it systemer, træning af medarbejder, overvågning af diverse lovgivninger og regler

    Så er det en højre time pris ind en vinduespudser eller en plejehjem assistent? Sikkert. Er det rimeligt da det jo nu så vigtigt at der er varme hænder til de gamle?

    hvis du nu går til en advokat vil du opleve at prisen stiger med mængden af spørgsmål du stiller.

    #228916
    MA24Forfatter

    Er det aftalt på forhånd eller fremgår det nogen steder, hvad priserne er for ekspeditionen af ejerpantebrevet? 3.000 kr. lyder ikke i overkanten, men mærkeligt at de ikke har fortalt det på forhånd.

    KH.
    MA
    http://www.boligadvokat24.dk

    #228918
    morsdrengForfatter

    Det ser ud til at være mere og mere udbredt, at diverse debattører omgås debatreglernes forbud mod reklame ved at sende deres indlæg i en virksomheds navn eller ved at anføre dennes mail-adresse i deres indlæg.

    Det bør Mybanker gøre noget ved.

    Personligt vil jeg aldrig benytte en bolig-, investerings- eller køberrådgiver eller andre rådgivere, som ikke har styr på noget så enkelt som overholdelse af reglerne på et debatforum.

    #228930
    peter holm larsenForfatter

    Jo svært at svare på – afhænger jo af hvad du mener er rimeligt. Er det rimeligt at en dåse flåede tomater koster 5 kr. – eller er det rimeligt at den spanske tomatdyrker kun får 20 øre for tomaterne i dåsen.

    #228942
    BadboyForfatter

    Jeg kan af personlig erfaring sige at der kan gå rigtig meget tid med ekspedition af en boligsag. Der kører meget dialog mellem advokater, mægler og andre aktører i en bolighandel. Udover din rådgiver skal have møde med dig, så er der rigtig meget eftersagsbehandlig, som kunden aldrig ligger mærke til og jeg tror når regnestykket er gjort op mandskabstimer kontra gebyret. Så er det en relativ beskeden timeløn banken for fra arbejdet.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.