Omkostninger ved o

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • BoligkøberneForfatter
    Indlæg
  • #95986
    BoligkøberneForfatter

    Hej alle 🙂 Håber nogle kan hjælpe mig lidt her, da jeg er lidt på bar bund i forhold til om det er mig som bare er lidt hysterisk ifht omkostninger 😉

    Vi sidder i den situation at vi ejer en patriciervilla som vi har sat i stand i løbet af de seneste 2 år og netop har fået vurderet af 2 lokale ejendomsmæglere til 4,3 mio kr. Vi gav selv 2,5 mio kr og har smidt en del penge i huset, penge vi tjente ved at sælge vores daværende lejlighed i Århus. Vi har dog også lavet stort set alt selv.

    Vi har så haft kreditforeningen ude for at vurdere huset – de har lavet en vurdering på 3,8 mio kr. ud fra at den skal kunne sælges inden for 3 måneder. Syntes det er en del at gå ned i pris ifht ejendomsmæglerne, men vi er egentligt ok tilfredse og har ikke brug for en højere vurdering.

    Vi skylder pt. 2,6 mio kr i realkreditforening og vil lægge et boliglån på 99.000 kr ind i realkreditforeningen samt et billån på 81.000 kr. ind i realkreditten.
    Vi har et F3 lån som skal refinanseres d. 31/3-18 og vil lægge det resterende ind i den forbindelse.

    Vores realkreditforeningslån vil hermed stige til kr. 2.780.000 kr.
    Da vi i dag modtog papirerne fra vores bankdame kan vi se at vi skal betale små 22.000 kr. i omkostninger for at få lagt disse 180.000 kr. ind under realkreditten. Vi er ret chokerede og det er langt over hvad vi havde forventet af omkostninger.

    Omkostningerne fordeler sig således:
    Omkostninger til kreditforeningen:
    Lånesagsgebyr: 3.000 kr.
    Indfrielsesgebyr: 750 kr.
    Gebyr for indfrielsestilbud: 200 kr.
    Kursskæring: 5.346 kr.

    Omkostninger til bank:
    Omkostning ved prioritering: 3.000 kr.
    Kurtage, nyt lån: 3.000 kr.
    Garantiprovision:4.678 kr.
    Omkostning for garanti: 700 kr.

    Omkostninger til staten:
    Variabel tinglysningsafgift: 3.200 kr.
    Fast tinglysningsafgift: 1.660 kr.
    Yderligere fast tinglysningsafgift: 1.660 kr.

    Altså vi håber næsten der er sket en fejl, men vi har heller ikke rigtigt forstand på det. (Og ved godt at der nok desværre ikke er sket en fejl :p)

    Håber nogle vil give deres besyv med 🙂

    #228518
    René Poulsen (3)Forfatter

    Det ligner standardomkostninger, men man kunne stille 2 spørgsmål til banken:

    – kan vi sælge obligationerne direkte på fondsbørsen og spare kursskæringen? Det kan man hvis man låner i Totalkredit eller BRF Kredit.
    – hvad stilles der bankgaranti for?

    #228524
    thsvForfatter

    Jeg ville nok regne lidt på hvad udgifter, der er i resten af perioden for de 2 små lån, der allerede er betalt oprettelsesomk. for.

    Jeg kan ikke helt forstå at der skal betales 2 gange 1.660 kr for det nye lån, er der 2 pant der skal tinglyses, evt. et eksisterende banklån, der skal respektere det nye lån?

    Alternativt, prøv at kontakte Jyske Bank, de bruger ikke kursskæring og kurtage og deres samlede gebyr er på 6.500 kr for selve det nye lån, hertil kommer så indfrielsesomk., garantistillelsen og de 2 gebyrer til tinglysning af nyt lån.

    Hvordan er rente og restløbetid på de 2 små lån?
    Og er der evt. gebyrer ved betalingerne på billånet?

    Men for 180.000 kr er et Realkreditlån lige ved at være overkill…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.