Fra F5 til prioritetslån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Kasper Finne NielsenForfatter
    Indlæg
  • #95980
    Kasper Finne NielsenForfatter

    Hej min bankrådgiver har foreslået mig at skifte mit nuværende f5 lån ud med et prioritetslån på 2%. Lånet er på ca 500.000 kr. Grunden til at vi har snakket om at lave det om er, at jeg pt har mindst 10.000 kr hver måned til opsparing, de penge vil jeg gerne bruge på at betale mit lån af på. I stedet for at binde sig til en høj ydelse der på ca 5 år vil have betalt lånet af, ville det være mere fleksibelt med prioritetslån hvor jeg ikke er tvunget til at betale den høje ydelse hver måned, i tilfælde af at jeg vil bruge penge på en bil eller andet. Dog vil det koste mig 7.000 kr at omlægge mit f5 lån, hvilket jeg synes er mange penge at smide ud af vinduet!

    Hvad tænker i?

    #228482
    testForfatter

    Det typisk argument mod prioriteres lån er netop prisen. Her under den højre rente. Mod argumenter er så det du kommer med. Jeg har et og er godt tilfreds.
    Skylde i skrivende stund 22kkr.
    Valget er efter min mening ikke et rigtigt eller forkert men en prioritering af hvad du læger vægt på

    #228486
    Kasper Finne NielsenForfatter

    Er det standard at det koster 7000 kr? Jeg kan blive helt forarget over det. Sagsomkostninger kr. 3.500. Lånesagsomkostning kr. 3.500 i alt 7.000 kroner

    #228494
    testForfatter

    Banken gebyre kan der være muligt at forhandle. Da jeg skiftede til et prioritetslån i danske bank betalte de alle omkostninger

    #228512
    Kasper Finne NielsenForfatter

    Min bank siger at gebyrerne ikke er til forhandling. Så jeg beholder mit f5 og øger min ydelse med 4.000 kr samt afdrage ekstra ordinært med 100.000 kr. Nægter at betale 7.000 kr for ingenting.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.