Nye realkreditlån – jeg er lost !!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Eva Bundgaard (1)Forfatter
    Indlæg
  • #95936
    Eva Bundgaard (1)Forfatter

    Hej Alle, jeg håber I kan hjælpe mig ….

    Vi står i den situation at vores afdragsfrie lån udløber nu her – og banken har sendt os 4 nye lånemuligheder ( alle uden afdragsfrihed )
    men jeg kan simpelhen ikke gennemskue hvad der er smart og hvorfor….
    Vi skal låne 1.437.000 – det er realkreditlån ( Derudover har vi 2 pantebrevslån )

    1) Fastforrentet obl. lån 2% 30 år (her skal vi betale ekstra 567.855kr i omkostninger i lånets løbetid)
    2) Tilpasningslån F5, 30 år (her skal vi betale 184.475kr i omk)
    3) F-kort, 30 år (Omkostninger 98.490)
    4) Rentemax 2,50% renteloft til 2021 (Omkostninger 209.669)

    Jeg håber på jeres input – og måske noget viden så vi nemmere kan træffe en rigtig beslutning
    ( Vi har indtil nu haft et F3 tilpasningslån med afdragsfrihed )

    MVH Eva

    #228066
    testForfatter

    Og der lån afdragsfriheden udløber på er?
    Hvorfor i det heletaget lave et nyt lån?

    #228068
    Eva Bundgaard (1)Forfatter

    Det oprindelige lån (f3 tilpasningslån), der udløber afdragsfriheden nu her 1/12 – så derfor bliver vi nødt til at lave et nyt lån da vi ikke har råd til at betale de efterfølgende rater…

    #228070
    MichaelForfatter

    Hvis I ikke kan klare at afdrage 1,4 mio over 20 år på et lån med en negativ rente så er jeres økonomi slet ikke til en ejerbolig. Sælg huset og find en lejebolig

    #228072
    MichaelForfatter

    Derudover er I for sent ude i forhold til en omlægning

    #228074
    testForfatter

    Du har jo sp heller ikke råd til,at ta nogen risko for en rente stigning vel? Har i så noget valg ?

    #228076
    Eva Bundgaard (1)Forfatter

    Tak for besvarelserne
    Jeg må tilbage til tegnebrættet..

    #228078
    testForfatter

    Har du låne tilbud hjemme på nogen af mulighederne og hvornår er opsigelses fristen til dit nuværende lån.?
    At omlægge et f lån mellem tilpasnigneren altså når du rammer datoen så at sige, ved det tredje år er alt for dyrt .

    Om du lige frem skal sælge huset afhænger af dine forventninger til fremtiden i forhold til indtægter og udgifter, men at bo i et hus man ikke har råd til at vedligeholde eller afdrage på er en dårlig ide.

    #228128
    thsvForfatter

    1) dette er det sikre lån med kendt ydelse i 30 år, jeg syntes dog at prisen for afdragsfrihed er alt for høj i forhold til de afdrag man sparer.
    Alle de andre er med variabel rente, F5-lånet giver en smule sikkerhed med kendt rente i 5 år. De sparede afdrag er meget højere her og der er ikke et ekstra kursfald for afdragsfriheden.
    4) Renteloft lånet er falsk sikkerhed med meget kort frist for den maksimale rente, så det er udelukket.

    I bør have råd til et 2% lån over 30 år med afdrag, husk at dette giver mere i rentefradrag, brug RDs beregner, som udregner værdien af rentefradrag korrekt, da de andre glemmer de ekstra 6-8% for de første 50.000 kr årligt pr. person.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.