Skift fra Fast til flex

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • MakkerDForfatter
    Indlæg
  • #95931
    MakkerDForfatter

    Hej

    Jeg har pt et 2% fastforrentet lån og ønsker at regne på hvad det vil koste mig at kaste mig over i en f1 uden afdrag (0-60) og f1 med afdrag (60-80)

    Er der nogen hjemmeside der kan klare det for mig?

    #227974
    testForfatter

    Koste dig på hvilken måde? Lyder umiddelbart som en er dårlig plan at gå fra et 2pct til f1uden afdrag.

    Få lredit foreningen til at gi dig et tilbud, de kender også type af dit lån, restløbetiden og hovedstolen.

    #227982
    thsvForfatter

    F1-lån giver ikke rigtigt nogen mening mere, de er simpelthen blevet for dyre i adm.bidrag og kursskæringer.
    Du skal vælge F-kort i stedet. (Eller Jyske F1 = banklån)
    Hvor stor er din belåning?
    2-lagslån giver kun mening ved store belåninger ellers overstiger omk. besparelserne, man skal immervæk spare 15.000 kr i bidrag for at matche 10.000 kr i gebyrer.

    #227988
    MakkerDForfatter

    Jeg retter lige mig selv. Jeg har 2,5% fastforrentet på de 80% optaget i kurs 93 i Oktober 15.

    Det var selvfølgelig med den tanke at renten nærmest ikke kunne blive lavere…

    Så nu kunne jeg godt tænke mig at lave min egen beregning på et skift til eksempelvis: (0-60 F-kort uden afdrag) og 60-80 F-kort med afdrag)

    Selvom det kun er 2 år siden jeg købte hus, kunne der måske også ligge en lille opjustering i vurderingen, eller er det utopi på så kort tid?

    Huset blev købt til 3.000.000 og hovedstolen på kreditforeningslånet er 2.535.000. jeg har 8 års afdragsfrihed tilbage i det nuværende setup.

    #227990
    thsvForfatter

    Værdien af huset kan ikke afgøres ud fra dine oplysninger.
    Men små 10% er priserne steget på landsplan, så en forsigtig vurdering vil være 3,2 mill. nu.

    At din gæld nu er på 2,535 mill. alene på RK-lånet kan give problemer, specielt hvis der også er et banklån.
    2,5% afdragsfri til kurs 93 var et rigtigt dårligt valg, som alle afdragsfri fastforrentede lån er det. Alt for dyre i adm.bidrag i forhold til de sparede afdrag og omkring 1½ point dårligere kurs end lånet med afdrag.

    Ligeledes skal dit 2½% lån opsiges til termin, da det er langt over kurs 100 nu, så kan tidligt omlægges pr. 31/3 eller med dyre diff.renter for de over 4 måneder.

    #227994
    MakkerDForfatter

    Hej thsv

    Super input, tak. Hvis jeg nu får en vurdering på 3.2M, så vil de 80% ligge på 2.56M og jeg ville liiige kunne klemme mig under grænsen. Ja, jeg har også et banklån, og det var egentligt det lån, jeg meget gerne så afviklet hurtigst muligt, med en rente på 4.20%

    Så hvis jeg nu stadig vil gå fleks, så er min mulighed at gå til min bankrådgiver og bestille en beregning igennem dem? Eller går man direkte til Kreditforeningen (TK) ?

    #228008
    testForfatter

    Afhænger af kredit foreningen. Der er langt fra sikkert de vil gå med til at lave nye lån især fordi du igen vil ha afdragsfrihed hvis det du skriver står til troende.

    Prisen for afdragsfrihed er blevet meget høj

    #228010
    MakkerDForfatter

    Også når det “kun” er på 0-60 delen?

    Jeg vil afdrage på 60-80%-delen

    #228018
    testForfatter

    Der er jo lidt en diskussion ud i luften. Ingen ved hvad du kan blive vurderet til før der bliver gjort. Via dagspressen har jeg forståt at der er blevet vanskeligere og betydeligt dyre at få afdragsfrihed.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.