Låneomlægning uden om bank og evt. med kreditforeningsskift

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • SyvSForfatter
    Indlæg
  • #95905
    SyvSForfatter

    Hejsa.

    Lad os sige jeg har lån for 2 mil med 1.7 hos TotalKredit og 0.3 hos bank med boligværdi på 2.5 mil (vurderet igennem bankens kontakt). Altså umiddelbart ingen grund til banklån. Jeg har derfor søgt efter info om hvorvidt jeg bare kan tale direkte med TotalKredit og gå udenom banken (som håndterede lånet i første omgang), men er ikke i stand til at finde noget. Giver det mening? Ligeledes, giver det mening også at tale med RealKredit DK om de vil ind og overtage det? Og kan det alt sammen monstro lade sig gøre på 7 hverdage? 😉

    På forhånd tak

    #227726
    OpgaveForfatter

    Mig bekendt kan du ikke lave lån direkte hos Totalkredit, uden at benytte en bank.

    Hvorfor lige Realkredit Danmark i forhold til fx BRF Kredit og Nordea Kredit?

    I forhold til 7 hverdage, her tænker du på opsigelse af dit nuværende lån?
    Hvis du er sikker på at lånet kan omlægges ud fra vurderingen på 2,5 mio. kr. så kan du blot opsige dit Totalkredit lån via din bank og efterfølgende få det nye lån på plads frem mod årsskiftet.
    Hvilket lån har du i dag og hvilket lån tænker du at optage?

    #227732
    SyvSForfatter

    Hejsa.

    RD var bare lige den jeg havde på tungen. Kunne være BRF eller Nordea.

    De 7 hverdage skyldes at jeg har et 2% fastforrentet som kan omlægges før udgangen af oktober (eller 3 måneder senere) med fordel… kan ikke lige huske hvad fordelen er, det var vist min bankrådgiver som fortalte det?

    Jeg kigger på et fastforrentet igen (bank mener jeg kan få et 1.5%) hvor mit banklån blot er blevet lagt “ind under" eller et F-kort.

    Tak for input.

    #227734
    thsvForfatter

    Lånet skal blot være opsagt inden udgangen af måneden for at indfri til kurs 100.
    Men et 2% lån kan let være under kurs 100 og er jo billigt i rente, så måske det er billigst blot at tage et tillægslån på de 300.000 kr og spare omk. til omlægning?

    #227738
    SyvSForfatter

    Ja, det er generelt feedback fra bank og kreditforening også. Virker dog også som om et F-kort kunne gøre det billigere.

    Har just talt med BRFKredit der som udgangspunkt mener det kun kan give mening for mig at de over overtage, hvis jeg ønsker at skifte til F-kort. Lidt uklart om de også mente at det ikke gav mening for dem kun at have tillægslånet.

    Dog mener de først det kan lade sig gøre til d. 1. 4…. hvilket var noget overraskende for mig, idet min egen bank senest har udtalt at de kan have det klar til næste uge… det bliver spændende at se hvorvidt det holder stik.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.