Hjemtagelse af realkreditlån ved køb af nyt hus
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har brug for jeres ekspertise.
Vi har købt nyt hus og skulle – sammen med banken – hjemtage lån fredag den 1 september, desværre manglede der oplysninger, så banken ville tage lånet hjem mandag den 4. september, hvilket de desværre glemte!
Det opdagede de så den 4 oktober da købers bank rykkede for penge. Derfor blev der lavet en straks overførelse samt hjemtagelse vores nye lån på 20 år til en rente 1,5% – kurs 98.67.
Banken siger de selvfølgelig betaler alle omkostninger – hvis der skulle komme nogle fra sælgers bank – men jeg er blevet utryg og mener i øvrigt banken må kompensere for deres fejl for der må da være forskel i obligationskursen på de 2 forskellige datoer. ( 4 sept og 4 okt)
Er der nogle regler omkring dette, eller skal vi bare acceptere det?
Og hvad sker der med opsigelsen af vores gamle huslån – hvilken betydning har det for terminen?
På forhånd tak
Kursen var lavere d. 4/9 så den højere kurs er til fordel for jer!
Okay, men hvor kan jeg se det henne..?
det man i gamle dage kaldt børsne var nok et sted at starte
du skal lige klikke på din serie.