Belåningsgrad og flekslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • sensenForfatter
    Indlæg
  • #95869
    sensenForfatter

    Hej,

    Vi har idag et F1 lån på ca. 1.4 mill i et hus vi købte til 1.8 mill. Vi har nu efter 1 års renovering fået vurderet huset til 2.5 mill. Vi har ca. 6 måneder tilbage før F1’eren skal refinanseres. Mit spørgsmål går på. Nu skulle vi gerne kunne komme ned på en belåningsgrad der hedder under 60%.
    Vil vi om 6 måneder ved refinansering af F1’eren kunne sænke vores belåningsgrad fra 80% til 60% uden de store omkostninger eller skal vi omlægge lånet? Betyder en refinansering ikke at man så at sige opsiger ens aftale og laver en ny og jeg kan vælge en F3 om 6 måneder hvis det er det jeg ønsker.

    Tak.

    #227334
    MichaelForfatter

    En refinansiering betyder ikke at din aftale opsiges. Blot at de bagvedliggende obligationer fornyes og det indebærer ikke en automatisk revurdering og derved nyt belåningsinterval.

    Du er derfor nødt til at omlægge lånet hvis det ellers kan betale sig hvilket er sandsynligt ud fra det du skriver.

    #227356
    thsvForfatter

    I praksis skal I omlægge lånet i en kreditforening for at den ny vurdering kommer i spil, da mange kreditforeninger blot kører videre med samme belåningsgrad ved en omlægning.

    Du kan sagtens lave et frekvensskifte til f.eks. F3 ved refinansieringen, men dette ændrer ikke belåningsgraden.
    Koster normalt et mindre gebyr i størrelsesordenen 500-1000 kr.

    I jeres situation ville jeg kontakte Jyske Bank med henblik på omlægning til deres F1-produkt, da dette er klart billigste alternativ på markedet for tiden og gebyret for lånet er noget mindre end et konventionelt RK-lån.

    I bør opnå en rente på 0,4% ved 60% belåning vis Jyske bank. Dette er mindre end adm.bidraget hos billigste RK for 0-40% belåning. Ydermere er renten inkl. alt og der er ingen kursskæringer hvert år som ved et trad. F1-lån.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.