Bedste finansiering af 1,2 mill i andelsbolig til 3,5 mill

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87632
    AnonymForfatter

    Hej
    Min hustru og jeg har forelsket os i en andelsbolig som vi kan købe for kr. 3,5 mill. Vi har de 2,3 i friværdi i vores nuværende andelsbolig. Roskilde Bank har tilbudt os 4,95% i rente over 30 år med 10 års afdragsfrihed…
    Er der nogen der har et forslag til hvor vi billigst muligt med afdragsfrihed låner 1,2mill i andelsbolig?

    #111258
    fk2001Forfatter

    Jeg tror sq ikke det kan gøres bedre.

    Skandiabanken vil have 5.80% på en andelsprioritet, så alene af den grund tror jeg du får svært ved at finde et bedre tilbud.

    Blot vær sikker på at renten følger diskontoen så de ikke sætter renten op med mere end hvad diskontoen ændres.

    Og så er der jo gebyrerne. Ud over tinglysningen til staten kan resten forhandles til nul og nix.

    Mvh. fk2001

    #113740
    AnonymForfatter

    4,95% lyder som et variabelt lån.
    Og som allerede sagt kan der godt høre nogle løbende gebyrer til lånet?

    Jeg har set skandia til 4,90%, og 5,6% med loft (6,5%)

    Hvad så med ÅOP??

    #113742
    AnonymForfatter

    Hvordan har du det med forhandling? Bankerne holder sig til deres priser, men som alle andre varer er prisen altid til forhandling.

    Du kan jo indhente tilbud fra flere banker – pres dem på gebyrerne, så kan du måske få dem væk og pres dem på renten! De fleste banker er helt klare til at lave justeringer….

    Hvis du ikke ønsker at forhandle, så tag din bedste ven med eller en anden der “kan tale for sig". PÅ bankdebatten er der flere indlæg der handler om forhandling, så du kan også hente inspiration der!

    Held og lykke

    #113756
    AnonymForfatter

    Hej
    Mig og min hund har længe haft kig på en andelsbolig til 30 milliarder , vi har ca. 3 kroner at skyde i projektet, er der nogen der har et godt råd til hvor vi kan låne pengene billigst?

    ps. Vi ønsker naturligvis ikke at afdrage på gælden.
    Hmm – nu jeg tænker nærmere over det, så ønsker vi egentlig heller ikke at betale renter.

    Hvad gør vi?

    #113758
    AnonymForfatter

    ….forhandler det bedste I har lært!

    #113760
    AnonymForfatter

    Nå ja , men vi kan da grine lidt af det 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.