Er man bundet til banklånet?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • MS2730Forfatter
    Indlæg
  • #95755
    MS2730Forfatter

    Hej,

    Mig og min kæreste har købt en bolig til 3.000.000 kr.
    Vi har fået godkendelse af Lån & Spar til, at vi kan låne pengene.

    Vi har et møde med Lån & Spar i maj måned – Vi har ikke helt kunne sige, hvor mange penge vi selv kan lægge,
    men det tager vi på mødet. Vi har budgetteret med 400.000 kr.

    Mit spørgsmål lyder:
    – Kan min kæreste og jeg godt låne penge af en anden bank – eksempelvis 200.000 kr – således at vi kun har
    realkreditten hos Lån & Spar?
    (Vi har mulighed for at få en årlig variabel rente på 2,​95 – 6,5 %​​​ via. PenSam, men ved ikke om dette er billigt)

    #226300
    Rasmus DejenfeltForfatter

    I har købt en bolig skriver du, men samtidigt at i er godkendte til det? Og at i ikke helt ved hvor mange penge i kan lægge? Jeg forstår ikke.

    #226302
    MS2730Forfatter

    Hej Rasmus,

    Altså – Vi har købt boligen, men først til overtagelse pr. 1. december… Indtil denne dato bor vi billigt og kan sagens nå at sparer yderligere 100.000-150.000 kr. op.. Derfor har vi sagt til Lån og Spar at vi ikke ved hvor meget vi kan lægge, men minimum 400.000 kr.. Som vi har sparet op.
    Håber det var svar nok 🙂

    #226306
    peter holm larsenForfatter

    Hej Ms2730,

    Det giver skam fin mening 🙂

    Tænker ikke det er Lån og Spar der yder realkreditlånet med enten Rd, Nordea kredit, BRF, Nykredit eller Total kredit.

    Jeg synes i skal vælge den bank i ønsker og der spørge om realkreditlånet. Dersværre eller naturligt er banker/realkreditinstitutter lige som en kæreste 🙂 de foretrækker man kun har et “kunde" forhold.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.