fastforentet el f3

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Lilly17Forfatter
    Indlæg
  • #95640
    Lilly17Forfatter

    Er lidt i tvivl om hvad vi skal gøre med vores lån. Har pt et 2,5% afdragsfrit lån som udløber til april. Restgæld 3.600.000. Vi vil gerne begynde at afdrage men vil også gerne sidde lidt billigere. Forventer at blive boende de næste 3-4 år.
    Har kigget lidt på et f3 lån med afdrag men har ikke så meget erfaringer med flekslån…dog tiltaler det mig at man kender sin ydelse lidt ud i fremtiden. Ved dette lån vil vi kunne spare ca 3500,- netto.
    Syntes fremtiden om rentestigninger er meget uvis i disse tider….Eller osse så skal vi bare beholde 2,5% lånet.
    Er der nogle herinde som har skiftet fra fast rente til Flex og har gode erfaringer med dette?

    #224982
    testForfatter

    Hej Lilly
    De gode erfaringer vil så være baseret på de renter der har været til nu. Så hvordan kan du bruge det til din beslutning?

    Personligt er jeg gået fra fast forentet til flex til fast og til en prioritet, smart set i bakspejlet . Kan jeg anbefale dig en prioritet ? Det ved jeg ikke.

    Du siger du skylder 3.6. Hvor meget vil en retestigning betyder for dig i øget ydelse efter 3 år og hvad har du råd til? Hvor meget har du spareret i de tre år? Stiger reneten? Og hvor meget stiger den ?

    Ja de to første spørgmsål kan du regne dig frem til evt sammen med banken. De to sidste er der ingen der kan svare på, eller rettere du kan ikke regne med svaret . 🙂

    Regne på det, tal med banken og ta det valg du har det godt med.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.