BRF lån overgår til Jyskebank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Kim VilladsenForfatter
    Indlæg
  • #95609
    Kim VilladsenForfatter

    Jeg skylder ca. 1.5 mill. i mit hus, og jeg har hidtil være glad og tilfreds med mit F2 lån i BRF.
    Forleden fik jeg en besked som jeg har gået og grublet over, og ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til, hvorfor jeg skriver herinde.

    Blev ringet op af BRF kundeservice som oplyste mig om at mit realkreditlål i BRF fremadrette overgå til min bank (jyskebank) hvorfor al rådgivning m.v skal foreegå herigennem. Jeg oplyste at det var jeg ikke tilfreds med, og fik bekeden om at så måtte jeg skifte bank.
    Er der andre som er i samme situation og har fået samme besked.
    Hvorfor denne løsning? og ser i nogle problemer/øgede udgifter for mit boliglån ved denne løsning.

    kim

    #224622
    MichaelForfatter

    Du har temmelig sikkert misforstået informationen. Dit realkreditlån bliver ikke flyttet fra BRF til JB, men det er meget muligt at kundeservice fremadrettet bliver håndteret af JB og ikke BRF.

    #224626
    BertelsenForfatter

    Jyske Bank ejer BRF

    #224636
    peter holm larsenForfatter

    Det er helt normalt – de fleste realkreditselskaber yder ikke i hovedreglen slut bruger rådgivning for privatekunder. Det er overgået gennem de seneste år til bankerne. Er også en af de grunde til at realkreditinstitutternes betaling til bankerne er steget.

    #224644
    Kim VilladsenForfatter

    Hej alle
    Tak for jeres svar 🙂
    Ja, det kunne da godt være jeg har misforstået samtalen. Kan bare ikke se hvordan min bank skal kunne hjælpe mig med det. Har jo hidtil holdt det adskilt. Men ok, må jo så bare sætte nogle flere krav til Jyskebank.
    K

    #224646
    MichaelForfatter

    Hvilke krav? Dit lån fortsætter jo bare på uforandrede vilkår. Der er slet ingen grund til at have kontakt til banken overhovedet medmindre lånet skal omlægges eller lignende

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.