Køb af ny bolig – realistisk pris

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • D.GForfatter
    Indlæg
  • #95570
    D.GForfatter

    Hejsa,

    Jeg står i den situation at jeg kan sælge min nuværende bolig, og slippe ud med ca 100.000,- i underskud.
    I den forbindelse skal vi have et andet hus, og vi har fundet et til 3.150.000,- men ved ikke helt om det er total urealistisk. Inden jeg går i banken, vil jeg gerne lige have jeres mening.
    Vi tjener 73.000,- kr pr måned til sammen, og har ca 43.000,- udbetalt, alle faste udgifter inkl opsparing 22.500,- Af disse kan vi ca undvære 20.000,- til boligudgifter.
    vi har tænkt at byde omkring 2.900.000,-.

    Eneste problem er at vi kun har ca 50.000,- stående lige nu.
    Ud fra hvad jeg kan regne mig frem til, kan vi sidde inkl alt for ca 16.000,- pr måned med de første 10 år afdragsfrit, også høvle bank lånet af i den periode.

    Boligudgifter er ca 3.000,- pr måned inkl forbrug.

    Lyder det helt ved siden af, eller har jeg glemt noget graverende?

    Tak på forhånd 🙂

    #224076
    C.MForfatter

    Du har glemt udbetalingen. Den slipper du ikke for. Det er slut med 100% belåning efter d. 1/11 – 15. Der kan gives dispensation, men lyder ikke som om i er studerende med den indtægt du nævner.

    Så umiddelbart mangler du ca. 100.000 kr. for at kunne købe den pågældende bolig. Tænker de 50.000 kr. du har i overskud, er efter underskuddet på boligsalget er dækket ind.

    #224078
    D.GForfatter

    Okay, den regel er jeg ikke bekendt med.
    Da jeg købte huset lånte jeg til udbetalingen i banken også.

    Nej vi har 50.000 nu – de 100.000 jeg mister, skal også finansieres. En del af lånet dækker også en bil, det er en lidt lang historie.

    Jeg troede egentligt bi kunne låne det hele, som jeg gjorde dengang, men jeg forstår dig som om det er helt udelukket.

    Havde egentligt en aftale med banken om at afdrage en masse i stedet for at spare op, også kunne vi i dette tilfælde låne til udbetaling også.

    #224080
    C.MForfatter
    #224082
    D.GForfatter

    Tak for linket.
    Jeg prøver at kontakte min bank og høre om de har en mulig løsning, ellers må vi finde på noget andet.

    Tak for hjælpen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.