Jeg er i vildrede: Kursikring eller ej Variabelt eller fastforrentet?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • SørenABForfatter
    Indlæg
  • #95565
    SørenABForfatter

    Kære debattører på Mybanker,

    Jeg håber I kan hjælpe mig med et par gode råd…

    Min familie og jeg står i den situation, at vi har købt et hus med overtagelse medio februar 2017. Huset står til 3,7 og vi vil i den sammenhæng komme til at optage et realkreditlån på ca. 2,4 mio.
    Vi agter at optage et lån med afdrag, og der vil ikke være andet lån ud over dette.

    Spørgsmålet er nu

    1. om vi skal kurssikre et 2,0 lån? (det vil banken gerne have os til, men hvem ved hvad kursen er til feburar?)
    2. vælge et variabelt lån F1, F3 eller F5 (og hvad er egentlig ‘bedst’ i den sammenhæng?)

    Håber I kan byde ind med nogle tanker for eller imod den ene eller anden model?

    På forhånd tak 🙂

    /Søren

    #224038
    testForfatter

    1. hvad koster kursikringen? Tror du kursen stiger eller falder frem mod optagelsen? Er det en risko der er værd at løbe i forhold til det sikringen koster dig og det dyre dit lån evt bliver? Det er jo i sidste ende kun dig selv der kan svare på det.

    2. Hvad der er best af hænger helt af dine prioriteter. Er det lav ydelse? lave omkostninger og renter? Det er i sidste ende igen et spørgsmål om dine prioriteter og din samlede økonomi.

    Et lille tillæg spørgsmål. Dit låne tilbud på det fastforrentede lån. indeholder det ikke et tilbud på kursikring?

    #224056
    peter holm larsenForfatter

    Kurssikre du ikke ved et fastforrentet lån risikerer du at du ikke får det beløb ud du forventer, hvis kursen falder. Det skal du så selv finansiere.

    Skulle jeg vælge mellem F1, F3 eller F5 ville jeg klart vælge F5 da omkostninger herunder bidrag er noget lavere – så den samlede rente inkl. omkostninger er nærmest identisk og så er F5 et super lån lige nu.

    #224060
    NøragerForfatter

    Hej Søren.
    test har nogle gode pointer.

    Personligt tror jeg ikke at kursen vil falde frem til 1 kvt. 2017.

    Jeg skal selv refinansiere d. 01-03-2017 og forventer at nappe et 2% til kurs 98,50 :o)

    Men det er jo alt sammen bare spekulationer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.