Boliglån sammen – hvordan i praksis?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Lars23432Forfatter
    Indlæg
  • #95509
    Lars23432Forfatter

    Hej allesammen

    Min kæreste har besluttet at købe bolig sammen. Da vi ikke har alverdens penge selv, virker en andelslejlighed som det naturlige valg. Jeg blev færdiguddannet for knap 6 mdr. siden og min kæreste har 1-1,5 år tilbage som studerende – vores privatøkonomi er derfor vidt forskellig. Jeg har ca. 17.500 efter skat og hun ca. 7.500.

    Vi er blevet enige om at det vi ikke er klar til fælles økonomi og vil også gerne have en skriftlig aftale på plads, hvis vi en dag pludselig skulle gå fra hinanden.

    Men hvordan går vi i praksis?
    Det er åbenlyst at jeg kommer til at betale en væsentlig højere del af på vores lån, så hvordan kan vi udregne hvor stor en del af boligens værdi jeg skal have, i tilfælde af at vi går fra hinanden?

    #223162
    morsdrengForfatter

    Søg advokat, ingen må denne side har kvalifikationerne til at rådgive dig på dette område

    #223166
    testForfatter

    Helt enig med morsdreng

    Men har i overvejet at blive gift?

    Jeg undre mig altid over ar folk køber ejendom sammen og laver børn. Men gift nej uha. Det at købe ejendom sammen er en stor binding og det at få børn en enu større. Gør man virkeligt det uden kærlighed og en Forestilling om at det her er den eneste ene, eller er det bare sådan et forsøg?

    Hvis man bliver gift tilbyder lovgivning omkring det regler der næste er dækkende for alt.

    Alternativ er jo at du skal ha en advokat til at lave en masse dokumenter og aviserne er fulde af historie hvor det går galt.

    Og så ku der jo også være du elskede hende?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.