Lånetype

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • JennooForfatter
    Indlæg
  • #95322
    JennooForfatter

    Hej, jeg er i færd med at købe bolig og kan lægge indskud på 20% af kontantpris, så jeg behøver ikke banklån. Kan der spares ved at gå uden om bankerne og gå direkte til kreditforeningen, eller går man så glip af rådgivning eller andet ?
    Jeg er mest til 2% fastforrentet med 20 års løbetid for at få høvlet gæld af, men en bank har foreslået prioritetslån, så man variabelt har mulighed for at betale endnu mere af gælden. Jeg håber nogen af jer med godt kendskab til lånejunglen har input til mine spørgsmål.

    #221134
    testForfatter

    Mener ikke umiddelbar at der er forskel på prisen om du går direkte til et real kredit institut eller via en bank. Der er ikke en forskel jeg har bemærket i al fald. Der er forskel på de forkellige låne typer bidrag osv.

    Har selv prioritets lån men det kræver en stærk økonomi hvis låner er stort.

    Du kan få mange mening men jeg synes selv det bedste er at lave sin egen følsomhedensberegning. Hvad se de gæld om. 3-5 og 10 år? Hvad koster de forskellige låne typer om året? Hvordan er de påvirket af rente ændringer ?

    Prioritetslån har været dyre, så blev de billige og så blev de dyre igen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.