Hjælp. Hvilket realkreditlån skal jeg vælge?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Frederik Nielsen (1)Forfatter
    Indlæg
  • #95319
    Frederik Nielsen (1)Forfatter

    Hej
    Jeg ved at intet er sikkert meget handler om mavefornemmelse og risikoprofil, men vil nu gerne have lidt indspark til min beslutningsproces.

    Jeg skal optage et nyt realkreditlån på et hus jeg netop har købt til ca 4 millioner.
    Hvad skal man vælge?

    Jeg føler mig vældig draget af den fasterente på 2.5%, men bliver nu også draget af at kunne have en lav ydelse og benytte pengene til at afdrage på banklån.
    Så dillemaet er en sikker lav rente i mange år eller meget lav rente nu og usikkerhed om fremtidens rente.

    Hjæælp!

    PS: Jeg vil bare gerne have jeres synspunkter, så jeg kan bruge dem i mit valg

    #221122
    Frederik Nielsen (1)Forfatter

    Alternativt kan man tage F5 afdragsfrit og så betale så meget af som muligt på banklån på de 5 år. Så det næsten er væk.

    #221182
    mkpForfatter

    Hvis du bare vil betale et fast beløb om måneden og ikke vil spekulere i konverteringer så er T lån en mulighed, bidragssatsen er vist også mindre på dem, det er jo meget in for tiden 🙂

    Der er dog ikke mulighed for afdragsfrihed men du kan kombinere med et fastforrentet eller andet jo.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.