Afvikling af Boliglån – samtidig ophør af Gruppelivsforsikring?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95270
    AnonymForfatter

    Vi står overfor at skulle ophøre med vores boliglån, ved at betale det hele ud, kontakt. Vi har ca. 250.000kr tilbage af vores boliglån, som vi nu står i en økonomisk situation, hvor vi kan komme helt af med denne gæld.

    Vores boliglån har vi igennem Danske Bank. Da vi oprettede boliglånet fik vi lavet to stk. Gruppelivsforsikring – en til min kone, og en til mig selv. Vi giver ca. 1000kr om året for denne gruppelivsforsikring – og den dækker (ca) for en halv million – hvoraf vores banklån har 1. prioritet ved eventuel udbetaling.

    For at forberede bedst muligt med min samtale med danske bank i næste uge, vil jeg derfor høre: er det normalt at denne gruppelivsforsikring opsiges, når 1. prioritets lånet ophøres, eller dette valgfrit? Derudover: Er gruppelivsforsikring et forsikringsprodukt der er værd at samle på ? (vi har begge livsforsikringer igennem vores pension).

    Håber ovenstående gav mening

    – Optimus Primtal.

    #220706
    peter holm larsenForfatter

    I modsætning til tingskade forsikringer hvor man kan være dobbelt forsikret gælder dette ikke livsforsikringer.

    Så har i 2 livsforsikringer på hver 1 mio. kr. og dør, så udbetales der 2 mio. kr. Så det vigtigste er at vurdere hvor meget i vil forsikre jer for. Derefter hvor i kan få dækningen billigst. Og vil tro i nok kan få det billigere ved at forhøje jeres forsikring i har via jeres ansættelse.

    #220742
    optimus_primtalForfatter

    Peter: Tak for svar. Det er ligeledes min ide, at dette må være tilfældet. Spørgsmål er dog, hvorvidt denne “gruppelivsforsikring" tvangsopsiges, når vores boliglån forsinder, eller om sædvanligvis stiger i præmie (nu banken ikke længere har en “dødelig" interesse i den).

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.