Nordea prioritet fra 2. til 1. prioritet (sikkerhed)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95264
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et Nordea Prioritet banklån (2. prioritet sikkerhed >80% belåning) på kr. 100.000 med variabel rente på 6,45% (Renten er jeg stærkt utilfreds med da et kvik-lå hos Coop, Ikano og Santader tilbyder en lavere rente (uden sikkerhed), men Nordea er ikke til at handle med så længe de ved man er stavnsbundet til dem)

    Huset er i 2015 vurderet af Nordea til 2.475.000 i forbindelse med belåning.
    Jeg har herudover et F1 og to F3 lån i huset hos Nordea kredit.

    Til oktober er gælden på mine F1/F3 lån nedbragt til kr. 1.869.545 og der er hermed over kr. 100.000 i friværdi indenfor den 80% belåning.
    Alle mine pantebreve er jf. tingbogen med oprykningsret.

    Min opfattelse er derfor at mit Nordea Prioritet banklån på kr. 100.000 automatisk rykker op i 1. Prioritet (hvilket Nordea definere som indenfor 80% belåning).
    Kan jeg derfor kræve at Nordea tilbyder mig den fordelagtige rente dette medføre på 3,9%?
    Og kan jeg så samtidig være så heldig at min bidragssats på realkreditten bliver beregnet på ny i forbindelse med dette?

    Håber jeg har gjort mig forståelig i denne kompliceret sag:)

    Mvh

    Martin

    #220540
    thsvForfatter

    Har selv haft Nordea prioritetslån da tillægget var lavere end nu.
    Og 1. prioritet skal forstås bogstaveligt, det skal ligge som 1.prioritet i ejendommen og respekterer kun et evt. pantebrev til ejerforening eller grundfond og lign. (De accepterer hvis også et mindre lån først, men bestemt ikke at ligge over 60%).

    Jeg ville ikke være så utilfreds med et lån på blot 100.000 kr til 6,45% som prioritet, da indestående på modkonto jo forrentes med samme rentesats.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.