hvilken bank er mest villig til at låne penge til bolig?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95239
    AnonymForfatter

    Hej Alle

    den nye 5 % regel gør det ikke ligefrem nævnt at låne penge til bolig og nybyggeri. Men selvom, at man har over 5 % kan lidt SU-gæld forhindre, at man fx må låne. Vores rådighedsbeløb er fint nok ift det, som de kræver, men der mangler lidt – i hvertfald hvis man spørger den bank, vi er i.

    Derfor tror jeg det kan lade sig gøre hos andre banker – men er der nogle, som har erfaringer med banker, der gerne vil låne en del penge ud til bolig, uden at det selvfølgelig er uansvarligt?

    Nogen er kan anbefale fleksible banker?

    Vh. Jakob

    #220148
    MichaelForfatter

    Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Du skriver, at I både har 5% kontant udbetaling og et rådighedsbeløb der matcher bankens krav.

    Så hvad er helt præcist problemet?

    #220168
    ABDForfatter

    Jeg læser spørgsmålet således at spørger har de 5% + (mener han selv) et “godt nok" rådighedsbeløb, hvilket banken er uenig i. Jeg tror ikke at nogle banker generelt er mere risikovillige end andre, så prøv dig frem arranger møder med forskellige banker. Det kan være de vurdere jeres profil mere attraktiv end andre og dermed er villige til at låne jer pengene.

    Dog vil jeg opfordrer jer til at tænke jer godt om. Hvis banken ikke mener jeres økonomi kan bære lånet er der nok en god grund til det. Overvej om det ikke var en ide og udskyde boligdrømmene og så få sparet lidt mere op. Det vil også give mere luft på sigt.

    #220220
    HalliHalloForfatter

    Jacob Hansen, du skal indhente flere tilbud, men spørg altid i banken vedr. SU osv., altså om du kan kreditgodkendes, det kan jeg ikke svare dig på, og heller ingen andre her.

    Held og lykke med boligkøbet.

    #220232
    AnonymForfatter

    Hej alle. Talk for jeres svar – og helt enig, selvfølgelig så ved bankerne, hvad de taler om og er ikke ude efter at skulle tage uansvarlige beslutninger. Men banken siger selv, at 5 %-reglen overholder vi, og de siger også selv, at vores rådighedsbeløb er fint, men at vores gearing bliver for høj – men en “gearing" mærker man ikke i hverdagen. Jo, den mærker man, hvis mange ting går galt. Og det er kreditselskabet som siger nej, og ikke banken. Men jeg er rundt og snakke med banker og forhøre mig på status for, hvilke muligheder der er. Så må vi se. Selvom jeg er blevet rådgivet til ikke at betale al vores SU-gæld tilbage, overvejer jeg snart at gøre det, for føler sku, man bliver straffet hårdt for gælden, selvom det går ud over opsparingen. Nogen holdninger til opsparing kontra udryddelse af gæld. Fordele og ulemper ved begge – men hvad er bedst ift at komme tættere på at blive kreditgodkendt?

    #220234
    ABDForfatter

    Jeg ville beholde lånet da SU-lån ikke fås meget billigere. Omvendt siger det selvsagt også noget om folk at de optager SU-lån. Om det i sidste ende har nogen betydning skal jeg lade forblive usagt.

    #220280
    HalliHalloForfatter

    Jeg har aldrig hørt om nogen, der indfrier et billigt SU-lån, men engang skal jo være den første.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.